hoe zet ik de melding nieuwe tag geregistreerd uit op mijn Huawei P8 lite?

ik heb sinds begin februari een Huawei P8 lite met een wallet case ( een bescherm hoesje voor mijn mobiel waar pasjes in kunnen worden gestopt). als ik mijn ov chipkaart of pinpas hier instop geeft mijn mobiel aan dat er een nieuwe tag is geregistreerd. dit probleem komt ook voor bij Samsung smartphones. het zou ook aan het besturingssysteem Android kunnen liggen.

zie bijlage.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
169.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ook een boek uit de bibliotheek heeft zo'n blanco rfc tag. Elke keer als ik mijn telefoon op de salontafel leg, waar ook een bieb-boek ligt meldt mijn nfc chip zich
Met dank aan vorig antwoord verklaard!

Het beste antwoord

Deze melding krijg je omdat je NFC aan hebt staan. NFC staat voor Near Field Communication. Met NFC kun je een bepaald soort chips (zogenaamde tags) uitlezen. Omdat je OV-chipkaart een chip heeft (Joh echt??!!) Krijg je deze melding. Ook je bankpas zal deze melding veroorzaken omdat in je bankpas ook een chip zit (voor contactloos betalen). Zelfs in je ID-kaart zit een chip.

Oplossing is om je NFC uit te zetten, als je hem toch niet gebruikt in het dagelijks gebruik.

Voor de Huawei P8 lite doe je dat zo:
Instellingen --> Onder het kopje draadloos&Netwerken kies je meer --> NFC --> Hier kun je je NFC uit zetten.

Andere optie om je NFC uit te zetten is om in je statusbalk, onder sneltoetsen, naar beneden te scrollen en daar NFC uit te schakelen.

Meer over NFC kun je lezen in onderstaande link.

Toegevoegd na 58 seconden:
Toevoeging: in jouw screenshot zie je ook dat je NFC actief is aan het logootje boven in beeld.

Toegevoegd na 59 seconden:
Toevoeging: in jouw screenshot zie je ook dat je NFC actief is aan het logootje boven in beeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt voor het antwoord. het heeft geholpen! :)