Waarom is de verbinding met internet op mijn nieuwe telefoon slechter?

Ik ben een aantal dagen geleden van abonnement en telefoon veranderd. Eerst had ik een Samsung Galaxy s4 mini en ik ben nu overgestapt op een Samsung Galaxy s6. Ik ben van abbonement veranderd maar ben bij dezelfde provider (KPN) gebleven dus ik zou denken dat dat niks zou moeten veranderen. Echter heb ik nu veel slechter bereik dan voorheen met mijn andere telefoon. Eerst kon ik met gemak 4G aan thuis (woon in het buitengebied) maar nu heb ik altijd E staan bij mijn netwerk.. waarom is het nu dan anders? Is er een mogelijkheid om de verbinding met internet te versterken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je nergens meer 4G?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb bijvoorbeeld in steden of grotere dorpen wel 4G. In het huis is het vrijwel weg op het moment (op mijn vorige toestel had ik wel gewoon 4G in mijn huis)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mocht iemand ooit deze vraag nog bekijken: Ik ben er achter waarom mijn internet slechter leek te zijn. Ik had als bescherming voor mijn telefoon een bumper eromheen gedaan. Deze bleek het signaal deels te blokkeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ow ok

Antwoorden (1)

Data wordt ontvangen via de satalieten. De satalieten draaien de aarde rond met 40000 km/h. Hierdoor is de kans op een constante goede 4g verbinding nihil. Ook zou het kunnen komen door het hoesje. Probeer het hoesje eraf te halen en de telefoon opnieuw op te starten. Mocht u een metalen hoesje hebben raad ik u ten strengste aan een nieuw tpu hoesje te kopen. Het kan ook zijn dat de simkaart iets is beschadigd. Een nieuwe simkaart zou het probleem ook kunnen oplossen.