Hoeveel mobiele data verbruik je gemiddeld op de achtergrond?

Op internet is te lezen dat je mobiel ook data verbruikt terwijl je niks op je mobiel of smartphone doet. Ik vraag mij nu echter af hoeveel dit ongeveer is (i.v.m. het kiezen van een abonnement of prepaid) op een wifi-loze mobiel (Nokia 206 Dual Sim) waar Facebook en WhatsApp op staan als internetgebruikende apps.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Antwoorden (1)

Mijn smartfoon bleek ook data te verbruiken op de achtergrond. Tot ik dat uitzette.

Normaal heb ik - voor de zekerheid - ook mijn mobiele-dataverbinding uitgezet. Maar als ik die aanzet omdat ik haar nodig heb, wordt er op de achtergrond geen data gebruikt, omdat ik dat heb uitgezet.

Als jij dat ook doet, is jouw dataverbruik dus nul.

Als jij achtergronddata *niet* uitzet, zal het verbruik groter zijn dan nul. Hoe groot, hangt af van de apps die je hebt geïnstalleerd, en van de instellingen die je her en der hebt gekozen. Daar is dus niet heel veel zinnigs over te zeggen.

Cryofiel
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aha, maar is dat ook mogelijk voor een niet-smartphone? Het gaat namelijk om de Nokia 206 Dual Sim en deze heeft geen wifi.
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik heb een telefoon met Android. Daarop kun je achtergronddata uitzetten. Ook als wifi uitstaat en de mobiele-data-verbinding aan staat. Ik ken jouw telefoon niet. Als daar Android op draait, kun jij ook achtergronddata uitzetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tja, er zit geen Android op, maar een Nokia-besturingssysteem S40 volgens mij.
Cryofiel
8 jaar geleden
Je zou bij dat systeem in de instellingen moeten kijken of je achtergronddata uit kunt zetten.