ik heb 100 mb internet (tele2) en ik ga naar het buitenland, als ik binnen de limiet blijf. moet ik dan extra kosten betalen?

Dus als ik binnen die mb's blijf moet ik dan betalen? Want ik wil alleen af en toe even wat checken voor een paar minuten en dan daarna gelijk mijn internet weer uitzetten.

en moet ik dataroaming uitzetten als ik internet wil gebruiken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K
Utrecht
8 jaar geleden
Je databundel is alleen geldig in Nederland. In het buitenland moet je extra betalen voor elke Mb.

Antwoorden (2)

Er zitten inderdaad wel extra kosten verbonden aan het internetten in het buitenland. Dit komt omdat tele2 geld moet betalen aan de buitenlandse providers om hun netwerk te mogen gebruiken in plaats van dat ze hun eigen masten gebruiken.

Je kan een extra bundeltje speciaal voor t buitenland aanschaffen via hun app of door een code te smsen (als je nederland uit bent krijg je een sms met meer informatie, kosten en welke code etc.)
Als je niet zo'n extra bundel koopt kost het in europa 23 cent per mb! Dit komt boven op je bestaande abbo-kosten
Roaming dus uit als je niks wil gebruiken in het buitenland (geen extra kosten)
Roaming aan als je wel wil internetten in het buitenland (wel extra kosten)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dataroaming zou ik zeker uitzetten
Voor de rest blijf je wifi gebuiken van een hotel of iets dergelijks

bedenk wel dat de 100 mb data in Nederland geldt.

maar als je maar een paar minuten gebruik zal het wel meevallen

data roaming schijnt geodkoper te worden in europa
maar dat is wel het grootste lek aan data wat je kan hebben en dat gaat grotendeels op aan geautomatiseerde data
dus dat gaat onbewust

overigens 100 mb is niet veel dus zeker als je niet meer in je eigen gebied onde wifi bent kan dat vaak snel oplopen.
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dank je!