Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe blokker je een anonieme prank call?

Ik word de laatste tijd vaak lastig gevallen door een anonieme prank call. Soms wordt het ook vanuit Skype gebeld.
Is het mogelijk dat ik deze anonieme beller kan blokkeren ? Zo nee zijn er andere mogelijkheden?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die kan je niet (zelf) blokkeren.
Wat je kan doen is de telefoontjes enkele weken bijhouden en steeds het tijdstip noteren waarop je wordt gebeld.
Bij mijn weten heeft iedere provider een formulier op zijn website staan waarmee je telefonische overlast kan melden. Aan de hand van het ingevulde formulier wordt je verbinding enige tijd gemonitord. Afhankelijk van de bevindingen van de provider, kan deze de beller een brief sturen met het verzoek de overlast te staken (wanneer de beller ook een abonnement bij deze provider heeft) en krijgt de beller de mededeling dat zijn/haar adresgegeven aan jou bekend worden gemaakt als de overlast aanhoudt.
Mocht de beller een andere provider hebben, dan krijgt deze een brief van jouw provider met het verzoek om voornoemde maatregelen te nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou ook nog de app 'True Caller' kunnen proberen.
Met die app kun je anonieme bellers blokkeren en ook het nummer zien.
De app is beschikbaar voor Android.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding