Hoe blokker je een anonieme prank call?

Ik word de laatste tijd vaak lastig gevallen door een anonieme prank call. Soms wordt het ook vanuit Skype gebeld.
Is het mogelijk dat ik deze anonieme beller kan blokkeren ? Zo nee zijn er andere mogelijkheden?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
3.8K

Het beste antwoord

Die kan je niet (zelf) blokkeren.
Wat je kan doen is de telefoontjes enkele weken bijhouden en steeds het tijdstip noteren waarop je wordt gebeld.
Bij mijn weten heeft iedere provider een formulier op zijn website staan waarmee je telefonische overlast kan melden. Aan de hand van het ingevulde formulier wordt je verbinding enige tijd gemonitord. Afhankelijk van de bevindingen van de provider, kan deze de beller een brief sturen met het verzoek de overlast te staken (wanneer de beller ook een abonnement bij deze provider heeft) en krijgt de beller de mededeling dat zijn/haar adresgegeven aan jou bekend worden gemaakt als de overlast aanhoudt.
Mocht de beller een andere provider hebben, dan krijgt deze een brief van jouw provider met het verzoek om voornoemde maatregelen te nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou ook nog de app 'True Caller' kunnen proberen.
Met die app kun je anonieme bellers blokkeren en ook het nummer zien.
De app is beschikbaar voor Android.