Samsung S5 mini word steeds traag. Hoe kan dat?

Ik heb sinds enkele maanden de Samsung S5 mini en ik heb hem al een paar keer moeten resetten naar de fabrieksinstellingen omdat hij na een paar weken alweer traag is, en het aanraakscherm ook slecht reageert, en ineens gaat dan ook de accu sneller leeg. Wel heb ik heel veel foto,s er op zitten, maar ik heb nog meer dan voldoende ruimte in het geheugen. Ik heb altijd de locatie uit staan, de spaarstand staat altijd aan, en ik heb een cc cleaner er op gezet, sluit altijd de app ook gelijk af, en heb niet al te veel apps er op zitten, en downloaden doe ik ook weinig.
Weet iemand raad voor mij?

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb er ook een extra SD kaart op gezet

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
4.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben naar de winkel geweest en er is me verteld dat het inderdaad een veel voorkomend probleem is met het Android systeem, en dat er een fout zat in de nieuwe software versie waardoor het toestel niet optimaal functioneert. Ze hebben voor mij de oude versie er weer op gezet, en weer naar de fabrieksinstellingen teruggezet, en als het goed is hoort hij het weer beter te doen hoop ik.

Antwoorden (3)

Een veel voorkomend probleem is dat er allerlei apps zijn geïnstalleerd en soms dat er veel data op staat zoals adressen, foto’s etc. Ik had de indruk dat mijn oude Samsung vooral trager werd door de hoeveelheid adressen.

Ook kan het zijn dat er een update is geweest voor het operating system. Het resetten naar fabrieksinstelling zal de oorspronkelijke operating system in de meeste gevallen niet terugzetten.

Het gevolg is dat er minder geheugen (en soms ook opslagruimte) vrij is om goed te kunnen functioneren. Het apparaat zal daardoor trager worden.

Mijn ervaring is dat vooral Samsung toestellen hier last van hebben, met name de goedkopere. Een van de oorzaken is dat Samsung zelf een grafische schil gemaakt heeft op Android met wat ballast.

Het apparaat regelmatig uit/aan zetten kan een pragmatische oplossing zijn voor apps die niet goed af zijn gesloten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alexander11,
In de winkel is mij verteld dat de nieuwste update van de software van Android de boosdoener is, en ze hebben voor mij de oude versie weer teruggezet, en tot nu toe geen problemen meer na nog een fabrieksreset. Ik hoop dat het zo blijft.
Je heb nu ook ccleaner voor Android smartphones!
Probeer dat eens uit.
Download ook eens een virus/spy scanner app, wie weet zit er Rus mee te kijken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik had er al een ccleaner opgezet.
Hoe voller een telefoon raakt hij langzamer deze word. Er is een truuc die je hele telefoon geheel leeggooid.
-Zet de telefoon uit.
- Houdt volume omhoog, powerknop en homeknop een paar seconden ingedrukt
- Er verschijnt een menu
- navigeer met de volumeknoppen en enter met de powerknop.
- wipe cache
- wipe dalvik cache
- factory reset (alleen de externe sd kaart wordt dan niet gewist.

De spaarstand beperkt de processor om stroom te besparen. Zet deze dan ook uit als het niet echt nodig is. Dan zal je telefoon weer vlotjes moeten lopen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De spaarstand is inderdaad een goede tip, deze kan zorgen voor een hele trage mobiel! Als je nu heel veel apps open heb, dan gaat dat ten koste van je snelheid, wat ik zelf vaak doe is het volgende.
Je ziet linksonder een symbool met 3 tabbladen, ik weet niet of dit bij de mini ook zo is. Als je daarop klikt zie je alle apps die op dat moment open zijn, ik schakel dan alles uit. Daarnaast zie je een soort van klok, als je daarop klikt kom je in de cache van je mobiel. Soms zie ik daar nog apps die standaard aan staan, die schakel ik ook meestal uit, want gebruik ze toch niet. Je ziet dan een melding komen dat dit schadelijk kan zijn voor je apps, ik doe dit nu al zeker 1 jaar en mijn mobiel werkt nog steeds perfect! Ik gebruik mijn mobiel ook heel intensief om apps van camerabewaking systemen te testen, soms staan er bij mij 5 apps open die constant streamen en dan nog is mijn mobiel lekker vlot, bijna nooit last van traagheid. Ik heb nog 1 gouden tip, koop webroot security! Het kost je per jaar rond de EU 80,00 persoonlijk zou ik er zelfs 300 voor betalen, zo goed vind ik webroot. Webroot houdt mijn mobiel veilig en ook snel! Daarnaast kan je met webroot ook je mobiel beveiligen, mocht je deze verliezen, dan kan je via Webroot account je device blokkeren, zodat niemand je mobiel meer kan gebruiken en nog mooier, je kan via je webroot account een melding naar je mobiel sturen, voorbeeld " Heb je deze mobiel gevonden bel dan 020-000000" dit bericht verschijnt dan op het startscherm van je mobiel. En je kan ook via Google maps zien waar je telefoon is, of een alarm sturen, dan geeft je mobiel een sirenetoon wat je elke eerste dag van de maand hoort.
En er zijn nog veel meer mogelijkheden zoals backups maken naar de webroot server.