Hoe kom ik van pop-ups op mijn smartphone af?

Sinds 1.5e week heb ik last van vervelende pop-ups op mijn Samsung Galaxy s3 mini. De internetbrowser opent vanzelf en stuurt me naar een site waar gevraagd wordt om whatsapp te updaten en de play store start vanzelf en stuurt me door naar Clash of Kings of een ander spel wat ik niet wil installeren. De laatste apps die ik heb geïnstalleerd zijn Blendr en Daily yoga.
Virus scans leveren niks op. Hoe kom ik hier van af? Ik wil liever geen factory reset doen...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K
SimonV
8 jaar geleden
Het zou kunnen worden veroorzaakt door een malafide app.
Kijk bij je Application manager of er een app bijstaat die je niet kent. http://malwaretips.com/blogs/remove-android-virus/ Heb je al met Malwarebytes gescand? https://www.malwarebytes.org/mobile/

Antwoorden (3)

Tja, hier is voor zover ik weet helaas niks aan te doen, een website mag zelf haar pop uo instellingen bepalen. Ook een factory reset werkt dus niet. Je zult de betreffende website niet meer moeten openen. Gebruik het 'terugpijltje' onderaan je telefoon en ga naar een andere website of open een ander tablat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het probleem is Blendr, die moet je deinstalleren. De eerste review op de google play pagina geeft meteen hetzelfde probleem aan als jij hebt
8 jaar geleden
als je popups uitschakeld in je internet instellingen