Tot hoe lang blijf je het telefoonnummer houden bij Hollands Nieuwe, als je prepaid belt en een half jaar is verstreken?

Ik bel prepaid en erg weinig. Na een half jaar is het saldo verdwenen bij Hollands Nieuwe heb ik gemerkt. Tot hoelang blijf je het nummer houden, als je geen saldo koopt? Ik gebruik mijn mobiel eigenlijk alleen maar om gebeld te worden namelijk.

9 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Het beste antwoord

Je beltegoed is 6 maanden geldig. In die 6 maanden kun je bellen en gebeld worden, sms'en en internetten. Je moet dan binnen 6 maanden opwaarderen, want na die 6 maanden wordt je beltegoed bevroren. Je kunt dan niet meer zelf bellen /sms'en of internetten. Je kunt nog wel gebeld worden, sms'jes ontvangen en ook 112 bellen kan nog steeds. Je krijgt dan nog 3 maanden extra de tijd om je beltegoed op te waarderen. Als je in die 3 maanden niet opwaardeert, dan ben je je beltegoed kwijt en ook je mobiele nummer. Je krijgt daar verder geen melding van, je simkaart houdt er gewoon mee op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
joro
9 jaar geleden
Inmiddels heb ik een poging gedaan om op te waarderen, het lukte niet. Vervolgens e-mail naar Hollands Nieuwe gestuurd. Ik kreeg bericht terug, dat het nummer niet meer vrijgezet kan worden. Heel vreemd, want ik kan nog wel gebeld worden. Ik heb dus maar een nieuw nummer aangevraagd, wat natuurlijk niet zo erg handig is.
Ik dacht dat je binnen een maand nadat de zes maanden verstreken zijn, kon opwaarderen. Hollands Nieuwe gaf echter aan, dat je dit binnen zes maanden moet doen. Het zou ook zo maar kunnen zijn, dat Hollands Nieuwe mij onjuist heeft ingelicht, dit omdat ik nog wel gebeld kan worden. Overigens bij Hollands Nieuwe ben je na het verstrijken van een half jaar altijd je beltegoed kwijt. Daar tegenover staat wel, dat je vanaf 5,00 euro al kunt opwaarderen. Dit is zeer gunstig voor mensen die weinig bellen.
joro
8 jaar geleden
Bedankt! Na veel moeite heb ik mijn nummer toch teruggekregen. Men zei in eerste instantie dat het niet mogelijk was. Na veel mailverkeer is het toch gelukt! Toevallig zag ik in het programma "Radar" een soortgelijk geval en nadat ik dat aan Hollandse Nieuwe heb laten weten, heb ik mijn oude nummer terug gekregen!

Andere antwoorden (1)

Het nummer blijft na opwaarderen 6 maanden geldig,
dus als je pech hebt ben je te laat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
joro
9 jaar geleden
Zojuist wilde ik het bedrag opwaarderen, maar het nummer is geblokkeerd. Wat nu? Is het nummer te deblokkeren en zo ja, zijn hier kosten aan verbonden?