Welke code moet er voor het telefoonnummer als je van en naar het buitenland belt?

Als je met een Nederlandse mobiel vanuit het buitenland belt naar een Nederlandse mobiel die zich in datzelfde (buiten)land bevindt, moet je dan:
a) de Nederlandse landcode voor het telefoonnumer zetten
b) de land waarin je je bevindt landcode voor het telefoonnummer
c) geen code ervoor
d) misschien zelfs nog iets heel anders

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
11.3K

Het beste antwoord

de code die er voor moet is +31. Ook als beide zich in het buitenland bevinden. Het is niet zo dat doordat je NL telefoon zich op buitenlands grondgebied bevindt, het nummer ineens verandert in een buitenlandsnummer. De SIM-kaart is geregistreerd met een +31-nummer en that's it. Het beste kan je +31 bellen. Het telefoonsysteem van het land waar je je bevindt zorgt er dan voor dat de juiste code voor internationaal bellen gebruikt wordt. Bij ons is dat 00, maar dat is niet in alle landen zo. Zet nummers dus altijd met + .. in je telefoon ( .. = landcode) dan gaat het altijd goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

+31 mobielnummer (zonder de 0)

Toegevoegd na 1 minuut:
Geen code en de code van het andere land zullen beide zorgen dat er 1 iemand met een Buitenlandse stem opneemt (als ze ook een gelijksoortig nummer gebruiken).

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik heb gewoon al mijn nummers met +31 ervoor opgeslagen, of +XX als het buitenlandse nummers zijn.

Toegevoegd na 34 minuten:
Dan gaat het dus altijd goed. Of ik nou op vakantie ben, of in Nederland.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je vanuit het buitenland belt naar een Nederlands nummer dan zet je de Nederlandse landcode voor het nummer. Als je vanuit Nederland naar het buitenland belt gebruik je de landcode voor het desbetreffende land.

Hier is een lijst van alle landcodes, op alfabetische volgorde: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landnummers_in_de_telefonie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je vanuit Nederland naar het buitenland belt gebruik je de landcode voor het desbetreffende land. Dat is verwarrend. Als ik in Duitsland ben met een Nederlandse mobiel, moet je NIET het Duitse lancodenummer ervoor plakken.