Waarom maakt mijn iphone om 24:00 verbinding met 3g netwerk terwijl ik thuis wifi heb? Dit kost me 38 mb

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is je provider ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebeurt dit dagelijks, zo ja, sinds wanneer. Lijkt me een app die zichzelf op het 3g netwerk forceert (ik weet niet in hoeverre dat kan bij ios, bij android is dat theoretisch denkbaar, maar ik ben t nog nooit gezien).

Het beste antwoord

Bij vele routers/modems wordt er rond 00:00 geüpdatet of gereset. Dat ie even weg valt kan dus gebeuren. Waarom er telkens 38 mb verbruikt wordt is een ander verhaal, dat kan ik, maar eigenlijk niemand zo zien. Kan het zijn dat je iets geïnstalleerd heb wat zich 's nachts update, of iets wat om 00:00 iets binnenhaalt? Heb je een lijst met bijvoorbeeld muziek wat ie dan om 00:00 elke dag binnenhaalt zodat je er overdag niet op hoef te wachten? Ik noem maar wat. Succes met het vinden van de oplossing!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat dan waarschijnlijk de WIFI even is weggevallen of te zwak was.
Als je dan de instellingen zo hebt staan dat je telefoon bijvoorbeeld actief op zoek gaat naar nieuwe berichten/emails e.d. dan zal hij inderdaad het 3g gebruiken om dit te doen en kost het je mb's

Je kan de instellingen aanpassen dat je telefoon dit alleen bij verbinding met WIFI doet, of alleen als je de applicatie daadwerkelijk opent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo bedankt voor je reactie, maar dit kan het niet zijn het is al 10 dagen ofzo.. en iedere keer hetzelfde tijdstip en dezelfde mb's. Ik weet niet hoe ik kan zien, wat of welke app dat doet.
Misschien kan je op je IPhone mobiele netwerk uitschakelen of je IPhone gewoon uitzetten.