Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een samsung S3 mini gekocht. Is daar ook een soort "dummies" of gids voor "senioren" voor?

Misschien ben ik er wel niet geschikt voor, maar iedereen om me heen zeggen dat het beslist een toevoeging gaat worden.
Ik wil gewoon heel simpele dingen kunnen; appen, foto's maken en doorsturen, misschien een half uurtje per dag internetten. Hoeveel MB zou ik dan in mijn abonnement moeten nemen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
830

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je stelt twee verschillende vragen.

Gids voor senioren
Zover ik weet, is er geen gids of handleiding voor senioren waarin wordt uitgelegd hoe je moet omgaan met de S3 Mini. Eventueel kun je Android Tablets for Dummies proberen. Zie:

http://www.bol.com/nl/p/android-tablets-for-dummies/9200000021803296

Het probleem daarbij is dat het boek zich richt op Android op zich. Het maakt niet heel veel uit dat het gericht is op tablets, aangezien Android op zowel tablets als op smartphones grotendeels hetzelfde werkt. Maar Samsung legt een grafische laag over Android heen, waardoor je misschien andere dingen te zien krijgt dan wat het boek je uitlegt.

Beter kun je op zoek gaan naar een kennis of familielid die je kan uitleggen hoe je met het apparaat moet omgaan.

Aantal MB's abonnement
Ik reken mezelf tot een zware gebruiker van mijn smartphone. Waar de een zweert bij een abonnement met 1 of 2 GB datalimiet, heb ik aan 200 MB voldoende. Als ik onderweg ben en een internetverbinding heb via 3G, dan lees ik het nieuws, mails, stuur ik berichten via Telegram. Dus ongeveer hetzelfde als wat jij er mee wil doen. Pas als ik thuis ben, of op een andere locatie met wifi (met uitzondering van wifi hotspots; die zijn onveilig) maak ik gebruik van diensten die meer dataverkeer verbruiken.

Je kunt in Android een limiet zetten op je mobiele dataverkeer. Die heb ik op 190 MB gezet, waarna het systeem vanzelf mijn 3G-verbinding uitschakelt. Zo weet ik zeker dat ik niet boven mijn abonnementslimiet uit kom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding