Is er een app waar je het dataverbruik van de afgelopen maanden kan terug zien?

Dit kan wel vaak op je rekening van je provider, maar ik wil het graag controleren via bijvoorbeeld een app zoals Dodol of 3 G Watch. Daar gaat ie na een maand weer op 0 en zie je niet wat je verbruikt hebt in de afgelopen maand(en)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jaa, die app heet: My Data Manager Maar als je bijvoorbeeld bij T-Mobile zit kan je: My T-Mobile downloaden. Voor (bijna) elke provider is een app.
Die geven alles precies en goed aan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt maar ik wil hem juist NIET van mijn provider hebben.

Antwoorden (1)

Als je een Androidtelefoon hebt, dan heb je standaard al de mogelijkheid om de geschiedenis van je dataverbruik terug te vinden. Ga naar Instellingen. Onder het kopje "Draadloos en netwerken" vind je de optie Datagebruik. Als je je mobiele dataverkeer aan zet, dan kun je vervolgens per periode van ongeveer een maand je verbruik opvragen. Dat niet alleen, je ziet ook welke app hoeveel data verbruikt heeft.

Let er op dat je provider je dataverbruik anders kan berekenen dan Android. Je kunt met behulp van Android's eigen "datamonitor" een limiet instellen. Zet die op 5 MB minder dan wat je volgens je abonnement mag verbruiken. Dan weet je zeker dat je nooit boven je limiet uit komt en voor extra kosten komt te staan.

Een uitgebreidere app is My Data Manager. Hiermee kun je zelfs instellen hoeveel MB je per dag maximaal wil verbruiken.