Als ik sms naar iemand in spanje stuur zijn kosten dan voor mij ?

Heb kpn als provider

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Reddie
9 jaar geleden
De kosten van een sms zijn toch altijd voor de verzender?

Antwoorden (3)

Ja, die kosten zijn dan voor jou. Vanuit Nederland naar Spanje toe, kost het bij KPN 0,40 cent per sms.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus 0.40 per sms
Ligt eraan of je smst naar een Spaans of Nederlands mobiel naar een Spaans mobiel betaal je tot en met in Spanje dus 40 cent.
Is het een Nederlands mobiel dan betaal je tot aan de grens en hoeveel dat is ligt aan je bundel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het ligt aan het nummer waar je naar SMS't. De 40 cent die werd genoemd is om een SMS naar een Spaans nummer te sturen. Je stuurt dan een SMS bewust de grens over.

Stuur je de SMS naar een Nederlands nummer, gaat KPN er vanuit dat je niet kunt weten of die persoon in Spanje is en zal je dus je normale tarief betalen. De ontvanger zal, in tegenstelling tot gesprekken, ook geen toeslag betalen voor het ontvangen van SMS berichten in het buitenland. De persoon kan het ontvangen van een SMS, in tegenstelling tot een gesprek, immers niet negeren en zou op die manier onverwacht voor hoge kosten kunnen komen.