Wordt een pieper of buzzer (Semafoon) nu nog gebruikt zoals in de jaren 90?

Dus ik bedoel niet door bedrijven of overheidsdiensten zoals politie of ziekenhuis, maar gewoon door normale mensen zoals vroeger in de jaren 90 toen ze echt in waren. Zojah welke merken worden er nu nog gebruikt en heb je dan ook een 06 nummer zoals een mobiel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
5.3K

Het beste antwoord

Ze zullen bijna nooit meer gebruikt worden aangezien er ook daadwerkelijk leveranciers moeten bestaan die deze diensten handhaven, oftewel voor de verbinding zorgen. Enig voordeel dat ik kan bedenken is dat het zijn eigen signaal/frequentie gebruikt, ipv 3G of 4G of Wifi om tekstberichten te sturen.

Dus het ligt niet alleen aan de klant maar ook de bedrijven. Er is eerlijk helemaal geen bedenkbaar voordeel meer bij het sturen van tekstberichten (wat de semafoon vroeger deed) dat je die moet gebruiken en geen sms-foon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij ons op het werk gebruiken de BHV'ers (EHBO'ers) nog steeds een 'pieper'. De reden ervoor is dat het eenvoudig is om grote groepen mensen snel te alarmeren. Bovendien zijn ze wat betrouwbaarder dan internet via smartphones e.d.

Ze bestaan dus nog wel. En wanneer een bedrijf deze dingen nog gebruikt, dan zijn er dus nog ook providers die het systeem in de lucht houden (in dit geval KPN). Daarmee kan ook een gewone particulier ze in principe nog gebruiken. Volgens de BHV'ers werken ze gewoon via een telefoonnummer, maar om misbruik te voorkomen worden die nummers niet door de organisatie vrijgegeven. Ik kan je dus niet zeggen of het specifiek 06-nummers.

Ook kan ik je helaas geen merk en type geven aangezien ik momenteel thuis ben. Helaas geen volledig antwoord op je vraag, maar hopelijk kun je er toch wat mee.