Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben van plan een smartphone te bestellen. Is het normaal dat ze een copie van je bankpas willen, voor en achterkant?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
785
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed dat je hiernaar vraagt/geef niets aan info weg!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een bankpas is enkel gebruikelijk als je er ook een abonnement bij afsluit. Als je dus enkel een telefoon besteld: snel wegwezen daar!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@wijnstein, precies. Alleen bij een abonnement.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat je word opgelicht want ik heb zelf ook een smartphone gekocht maar dit is toch uitermate raar. Ik zou de verkoper even natrekken wie weet wat er uit komt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dat is niet normaal.

Bestel hem bijv (simlockvrij) bij een provider, vodafone oid. Een andere goede internetwinkel is redcoon.nl

Daar kun je gewoon met iDeal direct betalen (of onder rembours).

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet van een bankpas,wel van legitimatie.
Als je besluit om het toch te doen dan raad ik je aan om de pas te scannen en met behulp van paint er kopie op te schrijven en daarna pas door te sturen.
Dit kun je ook het beste doen met een legitimatiebewijs waarbij ook het BSN nummer onzichtbaar wordt gemaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou inderdaad kunnen dat dit wordt gevraagd, maar een bankpas is wel bijzonder. Als je prepaid wilt hebben is dit niet nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding