Waarom zien twee dezelfde type iPhones niet dezelfde wifi-netwerken??

Het is mij opgevallen dat twee dezelfde type iPhones (iphone 5) in de wifi lijst niet dezelfde netwerken ziet. De een ziet er meer dan de andere. Instellingen zijn gelijk. Afstand is gelijk. Het is ook vreemd dat het geen zwakke wifi signalen zijn, dus daar kan het niet aan liggen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Interessante vraag, heb dit ook met m'n iPhone 5 en Ipad mini

Antwoorden (1)

De ene "ontvanger" is de ander niet.
Ook al leg je tien identieke toestellen naast elkaar neer, er zijn altijd verschillen.
De ene is gevoeliger dan de ander.
Niet alleen in het netwerk zal je dit verschil opmerken, maar dergelijke verschillen zal je ook merken met het bereik, gps, bleutooth, etc. etc.
En niet alleen met het ontvangen, ook met het verzenden blijven er onderling verschillen.

Immers alles werkt in een bepaalde tolerantiegebied, de één iets boven en de ander weer iets daar onder.
Dat zie je niet alleen bij smartphones, maar ook bij computers en alle andere zaken waar elektronica en of mechanica mee gemoeid is.
Zelf de processor van jou computer/laptop levert niet dezelfde prestatie als de zelfde processor in een ander identieke machine.
Niets is hetzelfde, er zijn altijd afwijkingen, hoe miniem dan ook, ze zijn er wel.