Nexus 5 bestellen via GooglePlay Store Duitsland?

Bij Saturn, Media Markt en dergelijke elektronica ketens, kost de LG Google Nexus 5 16GB €399,-, en de 32GB €450,- kost. Maar nu keek in bij de GooglePlay Store van Duitsland, en zag ik dat daar de 16GB €345,- en de 32GB versie van de Nexus €399,-. Dus was je in Nederland voor een 16GB versie van de Nexus 5 betaald, betaal je in Duitsland hetzelfde voor de 32GB.
Nu is de GooglePlay Store in Nederland op een of andere niet beschikbaar en via de Duitse GooglePlay Store kan je hem alleen kopen met een VPN. Nu heb ik dat meerdere keren geprobeert, maar zonder resultaat. Het lukt mij op de een of andere manier niet om "In den Einkaufswagen: 399,00 €" te drukken. Ik kan hem dus op die manier niet bestellen. Wie heeft hier verstand van en kan mij verder op weg helpen hiermee? Bij voorbaat dank.

Dit is de link met de VPN/ Proxy die ik gebruikte om naar de des betreffende pagina van GooglePlay Store.DE te navigeren:
http://www.4proxy.de/index.php?q=aHR0cHM6Ly9wbGF5Lmdvb2dsZS5jb20vc3RvcmUvZGV2aWNlcy9kZXRhaWxzP2lkPW5leHVzXzVfYmxhY2tfMzJnYg%3D%3D&hl=2ed

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Ik weet niet om wat het precies gaat, maar wat je zou kunnen doen is op EBAY kijken. Je kunt daar op land kiezen (Duitsland) en kijken of deze persoon het wil versturen naar Nederland (Doe in ieder geval geen China omdat je kans hebt op imitatie toestellen). Zodra je verkopers hebt gevonden & een leuke prijs raad ik je aan om de feedback te bekijken van de verkoper.

Rechts boven in staat hoeveel procent de verkoper een goede beoordeling heeft gegeven. Als je bijvoorbeeld ziet dat hij 14589 beoordelingen heeft en een beoordeling heeft van %96,0 dan kun je er van uit gaan dat dit een goede betrouwbare verkoper is.

Je kunt betalen via PayPal (Raad ik je wel aan i.v.m Kopersbescherming).

Zo makkelijk?!

Het enige waar je nog de mist in mee kan gaan zijn de douane. Soms komen pakketjes er tussen door en soms niet. Als je in duitsland wat besteld kun je te maken krijgen met:

Geen douanerechten
Wel omzetbelasting, u betaalt de omzetbelasting aan de ondernemer van wie u de goederen ontvangt, niet aan de Nederlandse Douane

bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen_zo_ja_hoe_bereken_ik_dat

Er zijn rekenmachines online die kunnen uitrekenen hoeveel je bij zou moeten betalen (ik kan die helaas niet vinden op dit moment).

Je kunt jezelf afvragen of je dan veel goedkoper uit bent.. of toch de risicios nemen en hopen dat de douane je pakketje niet "interessant" genoeg vinden om te inspecteren