Hoe zet ik het internet op mijn Samsung uit en kan ik alleen verbinding met internet maken op WiFi?

Sinds vandaag heb ik een Samsung Galaxy Young, mijn eerste smartphone en ik heb er nog niet veel verstand van. De sim-kaart die bij mijn abonnement zit kan ik pas over een paar weken gebruiken (ivm. nummerbehoud) dus ik heb nu tijdelijk mijn oude sim-kaart (met enkel sms/belminutenabonnement) erin gestopt. Ik heb toen whatsapp gedownload, what gewhatsapptIk dacht dat ik op het wifi-netwerk van mijn huis even aan het whatsappen/internetten was, en dacht dat het überhaupr niet mogelijk was om buiten een wifi-netwerk te internetten. Maar toen ik net in een winkel stond had ik ook gewoon nog internet en kreeg ik berichtjes binnen. Ik zag ook net dat ik blijkbaar al 50MB (is dit eigenlijk veel?) verbruikt had in een paar uur. Weet iemand hoe ik kan instellen dat ik alleen op gratis wifi kan internetten en niet een enorme telefoonrekening krijg door ongemerkt continu verbinding met internet te hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
6.2K

Het beste antwoord

Ik heb zelf ook een samsung galaxy young. Internet uitzetten doe je zo:

Ga naar instellingen --> draadloos en netwerken --> mobiele netwerken --> vink het vinkje bij "pakketgegevens gebruiken" uit. Zo kun je niet op internet, alleen wifi. Ook handig als je in het buitenland bent.

Overigens: 50 mb is niet extreem veel, mits je een abonnement hebt. Zonder abonnement kan het in de papieren lopen, maar dat hangt natuurlijk helemaal van de tarieven van je profider af.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb zelf een Samsung, wel een wat nieuwere versie maar wellicht zal dit niet veel uitmaken.

Internet uitzetten doe je zo; Ga naar je instellingen
Dan naar Gegevensgebruik
Dan, Mobiele gegevens uitzetten

Zo maakt je telefoon geen verbinding meer met Internet, puur alleen je WiFi. Deze moet overigens wel aanstaan

Wat betreft 50 mb is niet super veel hoor!
Zelf heb ik een abo van 500 mb hiervan verbruik is ong 220 mb per maand en ik zit regelmatig op Internet buiten om WiFi.

Hopelijk lukt het hiermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij mijn galaxy ace 2 als je de knop om je telefoon op standby te zetten net iets langer indrukt komt er een menutje met onder andere uitschakelen en data verbinding stand uitzetten of aanzetten maar of het op jou telefoon ook zo is weet ik niet. als het kan is het wel een makkelijke manier