waarom is mijn telefoon zo snel leeg?

ik heb een samsung galaxy s plus van bijna 2 jaar oud. alles werkt prima maar de batterij is zo snel leeg. ik let erop dat ik geen bluetooth aan heb en zo min mogelijk applicaties maar toch... ik heb ook een extra batterij erbij gekocht maar die gaat net zo snel leeg als de andere. daarom ligt het voor de hand dat het probleem in de telefoon zelf ligt en niet aan de batterij. iemand een idee? alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan zijn dat je batterij 'lek' is, een nieuwe kopen moet normaal werken. Het kan ook zijn dat je te veel applicatie's open hebt staan of je je scherm onnodig wel heel hard hebt staan. Mijn tip: In de playstore kun je een app downloaden, het heet Antivirus en daarmee kun je instellen dat als je batterij 50% of minder vol is je een melding krijgt en daarmee kun je ook instellen om je batterij bijvoorbeeld zuiniger te maken. Hij geeft tips! Heel veel succes in elk geval.

Antwoorden (2)

Bij de Samsung galaxy S Plus vraagt je scherm ook al heel veel van je Batterijduur, Je batterij moet contenu werken als je scherm aanstaat en ook moet hij bijhouden wanneer apps geüpdate moeten worden en de apps blijven gewoon op je telefoon staan en zonder dat jij het merkt staan zij ook gewoon 'aan'. Na 1 jaar houd je batterij het al niet meer lang vol, hoe vaak je ook een nieuwe koopt. Probeer je telefoonscherm gewoon dicht te houden als je er toch niet op gaat, dat scheelt al heel wat en meer kan je echter niet doen, telkens een nieuwe batterij kopen gaat wel erg duur worden op een moment.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of beide batterijen zijn niet meer goed. Of er zijn wat apps die je batterij leeg trekken. Ik zou eerst eens kijken naar wat nou zoveel batterij wegtrekt. dat kun je doen door naar Instellingen - Batterij te gaan. Daar kun je zien wat nou het meeste batterij opslurpt. Als het het scherm zelf is kun je proberen door de helderheid lager te zetten. Kijk je toevallig veel op het scherm dan kun je verder weinig doen natuurlijk. Dat probleem heeft elke smartphone.
Is het een bepaalde app, dan kun je kijken of iets in de app kan instellen zodat het verbruik lager word. Anders de app verwijderen.
Verder kan ik vertellen indien je geen wifi netwerk verbonden hebt dan ook wifi uitzetten. Ben je van plan veel data te gaan gebruiken doe dat dan wel via wifi, omdat data via de provider langzamer gaat en dan per saldo ook veel meer batterij slurpt.
Verder bluetooth uit en gps uit. scherm uit wanneer je hem niet gebruikt. Dus niet wachten op de time-out van het toestel zelf. Of de time-out heel kort zetten.