Whatsapp is een app die internet gebruikt om berichten te verzenden en te ontvangen. Heb je geen wifi? Dan moet je betalen.
Slimme tip: zet de dataverbindingsstand van je telefoon (tijdelijk) uit, dan kun je gewoon berichten teruglezen, maar niks ontvangen/versturen via whatsapp en gaat het dus ook niet van je beltegoed af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, als je op dat moment geen Wifi-verbinding hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel dus: Whatsapp gebruikt internet. Je gebruikt wifi, en als je geen wifi hebt, dan mobiel internet.
bamibal
10 jaar geleden
Whatsapp gaat via internet, dus als jij niet met een wifi netwerk verbonden bent, gaat het van je mobiele internetbundel af ja.
10 jaar geleden
Whatsapp zoekt continu contact met de server voor nieuwe berichten dus ja.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals al 4x aangegeven: ja, je gebruikt internet als je whatsapp gebruikt. Wat ik nog vond missen in de antwoorden:

met whatsapp verbruik je maar heel weinig MB, een tekstbericht is echt maar een fractie van een MB (1000 berichten = 1 MB ongeveer), dus erg duur gaat het niet worden. Let op! Als je foto's, video's, of spraakberichten verstuurt via whatsapp ga je WEL veel MB's verbruiken, dan is het dus een ander verhaal.