Is het voordeliger om een sim only aan te schaffen net een los toestel of een abonnement?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Het beste antwoord

Een abonnement met een toestel is altijd duurder. De provider berekend de kosten van het toestel bij het abonnement op, vaak moet je zelfs nog bijleggen ook voordat je het toestel krijgt. Als je dit bedrag over bijvoorbeeld 2 jaar berekend zul je zien dat de provider vaak zelfs nog een bepaald percentage marge erboven op heeft geteld, al is dit weinig het zijn wel extra kosten die je met een losse sim only niet had gehad. Op sites zoals www.simonly.nl en www.sim-kaart.eu kun je voor weinig een voordelig sim only abonnement vinden, de simkaart krijg je dan los opgestuurd. Het toestel zou je bijvoorbeeld nieuw via www.tweakers.net of www.beslist.nl kunnen vinden, anders blijft www.marktplaats natuurlijk altijd een optie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een sim only met los toestel is altijd voordeliger. Je kan het voor je zelf uitrekenen. Een sim only kost vaak maar de helft van een abonnement met toestel. Tel maar eens uit wat je na twee jaar sim only minder kwijt bent t.o.v. een standaard abbo met toestel. Je zult zien dat de besparing vaak meer is dan wat een toestel los kost.
Het nadeel is dat je dus in 1 keer die honderden euro's voor het toestel moet ophoesten. Daarom doen weinig mensen dat. Omdat ze dat voor een toestel zo niet over hebben. En als je het toestel bij een abbo koopt "lijkt" het gratis.