Mijn mobiel gebruikt erg veel internet (3G) maar ik heb geen idee waarvoor, hoe kan ik zien wat het is?

Ik heb nu al een aantal maanden een abonnement,
Ik gebruik het eigelijk alleen om te whatsappen en zal rond deze tijd pas bij de 40-50 mb zitten,

Maar nu ziet ik aan de 175mb!
Ik heb ook niet extra veel gewapt de laatste dagen dus denk ik dat iets anders erg veel 3G verbruikt...

Is er een app om te kijken WAT als die 3G verbruikt?

Ik heb trouwens een galaxy S 3 mini

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook een samsung en daar kan je bij gegevensgebruik precies zien wat je gebruikt met apps en programma's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hangt er ook van af of je je internet laat aan staan of niet. Als je je smartphone niet gebruikt altijd je mobiele gegevens uitzetten! Dan zal dit niet verder verbruiken, maar zolang dit aan blijft staan blijft dit 3G verder verbruiken, zelfs als je er niets mee doet. Je kan dit heel eenvoudig uitzetten door op je scherm van boven naar beneden te vegen en dan heb je een balkje waarop o.a. wifi, bluetooth en ook mobiele gegevens staat. Gewoon mobiele gegevens aanklikken zodat het kleurtje erop weg is en het staat uit.
Ritsuka
10 jaar geleden
Gewoon dataverbruik uitzetten als je het niet nodig hebt.
Ik zet alleen af en toe mijn internet aan, als ik tijd heb om wat te checken.
Als er ets dringends is, bellen mensen wel, whatsapp kan wel even wachten

Antwoorden (2)

Je kan onder systeeminstellingen je data gebruik bekijken (gegevensgebruik).
En anders kan je inderdaad een app nemen zoiets als: My Data Manager.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga in je telefoon naar:
Instellingen
Toepassingen
Actieve services
Nu kan je zien wat actief data slurpt.
Vaak gaat ie op de meest onmogelijke momenten updaten.
Als je data niet wil bij bijv geen wifi zet je telefoon dan in vliegstand of download
Een data on off app