Wat moet ik doen als ik vanuit Duitsland bel met een Nederlandse mobiel naar een Nederlandse mobiel in Duitsland?

Stel ik bel vanuit Berlijn (Duitsland) naar een Nederlandse mobiel nummer 06-12345678 die ook in Berlijn (Duitsland) is. Welke landcodes en netnummers moet ik er dan voor zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
35K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt standaard in je contactenlijst er 0031 voorzetten; heb je nooit problemen met overtypen in het buitenland.

Het beste antwoord

Je gebruikt dan gewoon de +31 of 0031 code. Als je het telefoonnummer 06-12345678 hebt, dan plak je er +31 voor: +31 6 123 456 78. Wanneer je de Duitse landcode ervoor zet, dan bel je naar het Duitse telefoonnummer 0612345678 (als die dan al bestaat). Je zet er altijd de landcode voor waar de persoon vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het maakt niet uit waar diegene met een nederlands mobieltje is, je belt altijd met de nederlandse landcode.

Toegevoegd na 12 minuten:
+31. Moet dit zijn. Dank Mave94
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Die 00 is niet handig. In Duitsland werkt dat wel. In andere landen waar je met 00 moet beginnen om internationaal te telefoneren werkt het ook. Maar er zijn ook landen waar je met iets anders moet beginnen om internationaal te telefoneren. Daar werkt die 00 dus niet. Daarom kun je beter een + gebruiken. Dan vult de telefoon zelf de juiste begingetallen in. In Duitsland zal de telefoon dan 00 invullen, in een land waar je met een 9 moet beginnen zal de telefoon een 9 invullen, enzovoort. Die 00 werkt dus alleen maar in sommige landen. De + werkt wereldwijd. Ook in Nederland trouwens, zonder extra kosten, dus ik heb die +31 gewoon in mijn telefoon ingeprogrammeerd, ook als ik normaal gesproken in Nederland ben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, dank voor de tip. Dat wist ik niet. Al staan de telefoonnummers wel standaard met een + in mijn telefoon inderdaad.