Waarom krijg ik de sms'jes van mijn vriend niet meer binnen?

Mijn vriend en ik hebben allebei een abonnement en SIM-kaart bij Simpel. Sinds twee maanden komen de sms'jes van mijn vriend niet meer bij mij aan. Wij hebben de site van Simpel bekeken en gekeken of we elkaar niet toevallig per ongeluk op de blokkeerlijst hadden gezet. Er was niks raars aan op te merken. Wij zitten allebei nog maar een jaar bij Simpel, dus aan een te oude SIM-kaart kan het niet liggen. Nu ben ik van plan om een andere SIM-kaart of een ander toestel te kopen, zodat het misschien wel lukt. Maar ik hoop dat iemand weet hoe dit kan komen en hoe het eventueel opgelost kan worden. Zodat ik niet hoef te denken aan het kopen van een ander toestel of SIM-kaart.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Misschien zit je smsbox vol? In het geheugen van de meeste telefoons kan je maximaal 20 berichten bewaren. Is dit geheugen vol, dan is er geen mogelijkheid om nieuwe berichten ontvangen. Op de SIM-kaart kunnen ook SMS-berichten opgeslagen worden, dit is afhankelijk van de kaart en van het toestel. Raadpleeg de handleiding voor het wissen van de berichten uit het geheugen van het toestel en voor het opslaan op de SIM-kaart.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook in de telefoon zelf kun je (vaak) smsjes per nummer blokkeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik allemaal al gecontroleerd. En ik heb nauwelijks 10 sms'jes in mijn inbox staan. Er staat bijna niks op dat ding.
Dus dat kan het niet zijn. De SIM-kaart heeft inderdaad ook een geheugen, maar die zit nog lang niet vol. Ik heb zelfs mijn extra geheugenkaart eruit gehaald om te kijken of dat misschien verschil maakte...