Kun je de Sony xperia of de Nokia Lumia direct lezen als je hem verbindt met je laptop?

Ik wil niet eerst een CD moeten installeren en later update na update moeten uitvoeren om zaken te kunnen synchroniseren. Ik weet dat de oude Nokia en nu HTC als je deze verbindt met je PC je direct de mappen in de telefoon kunt zien. Maar heeft de Xperia of de Lumia dat ook?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

De Xperia wel, de Lumia niet. Het verschil komt doordat de eerste Android heeft, die die toegang wel toelaat, en de Luma Windows Phone die die toegang blokkeert.

De Lumia kan wel gewoon mediabestanden en afbeeldingen synchroniseren via Zune. Maar je kan niet zoals bij Android door je mappen bladeren met Windows Verkenner en daar bestanden naar toe of vanaf slepen.

De oude Symbian toestellen (wat Nokia destijds gebruikte) konden hetzelfde als Android. De meeste HTC's hebben ook Android, maar sommigen hebben Windows Phone. Je moet dus niet kijken naar het merk hiervoor, maar naar het OS (=besturingssysteem, dus Android, Windows Phone of iOS. Alleen op Android kan je je mappen inkijken zoals dat bij 'de oude Nokia's' (oftewel Symbian) kon).

Toegevoegd na 1 minuut:
Het installeren van drivers en dergelijke gebeurt tegenwoordig gewoon automatisch. CD's worden tegenwoordig niet eens meer meegeleverd. Voor het overbrengen van bestanden hoef je al jaren geen CD meer gebruiken om vanalles te installeren.