Gaan belminuten/sms'jes/mb's van mobiele abonnementen in op de 1e dag van de maand of op de dag dat je abonnement is ingegaan?

Heb er persoonlijk geen last van omdat ik niet buiten m'n bundel ga, maar ik hoor er wel verschillende dingen over dus vroeg ik me af hoe dit zit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Dat wisselt zeer sterk van provider en ook binnen de provider zelf kan het sterk wisselen. Zelf heb ik de provider Hi en die wisselt namelijk zelfs per maand wanneer welke in gaat, dat is afhankelijk van de maandag waarop het valt, dus gemiddeld heb je 2 dagen korter per maand, de andere maand weer 3 dagen langer etc. Ik zou aanbevelen dit te vragen bij je provider.

Daarnaast hebben veel providers tegenwoordig wel een app waarin je je verbruik kan zien of een SMS nummer waarbij je bijv. Saldo naar een nummer kan SMS-en en een SMSje terug krijgt met wat je saldo is en belangrijker in deze vraag: tot wanneer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit gaat in van de eerste dag van de maand.
De eerste paar dagen van de maand komen dan als laast er weer bij aan het eind van je abbonement.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals XXY24 aangeeft, wisselt het per provider en kan het ook binnen providers wisselen. Ik weet dat Vodafone bijv. soms de dag van afsluiten aanhoud, maar ook in het verleden betalingsmomenten onder de klanten heeft geherstructureerd, zodat de inkomsten voor hun wat gelijktijdiger verliepen. Dus dan had je mensen die bijv. op de 1e hun abonnement lieten ingaan, en vervolgens na een maand niet op de 1e, maar op de 8e gingen betalen en vervolgens altijd op de 8e.