Heb je voor een iPhone een speciale simkaart nodig?

Kun je in een bestaande iPhone een simkaart uit een gewone telefoon doen? Een simkaart met hetzelfde formaat uiteraard. Of moet je daar een speciale iPhone simkaart in doen? En heb je ook een speciaal abonnement nodig of kan dat gewoon doorlopen? En hoe zit het bij prepaid? Een hoop vragen... Wellicht weten jullie op een aantal antwoord te geven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook zonder simkaart,ik heb geen simkaart in mijn j phone

Antwoorden (4)

Je hebt een speciale MicroSIM nodig. Die kan je meestal gratis aanvragen bij je provider (meestal met nummerbehoud)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je laat je oude op maat knippen bij een telecom winkel.
( en het is altijd met nummer behoud, tis immers een simswap.)
Bij de iphone 4 t/m 5 heb je een speciale simkaart nodig maar bij de iphone 2t/m3gs die niet ik hoop je hebben geholpen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de iPhone tot en met de 3e versie kan je gebruik maken van een normale sim-kaart. Voor de iPhone 4 heb je inderdaad een MicroSim nodig, die je gratis kan bestellen of je oude gewoon bij kan knippen (knip om het gouden gedeelte heen, de rest is namelijk sowieso plastic die niet veel meer nut heeft dan ruimte vullen).

Maar Apple gaat verder. Voor de iPhone 5 heb je een zogeheten NanoSim nodig, die nóg kleiner is en deze zul je wel moeten bestellen. Maar als het goed is krijg je bij de aanschaf van een iPhone 5 de NanoSim gratis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vragen over de benodigde simkaart zijn al beantwoord.
Wat betreft je andere vragen:
- je hebt geen speciaal abonnement voor de iPhone nodig, ieder abonnement werkt. Voor sommige functies (emailen, websites bezoeken, etc) heb je wel een internet abonnement nodig, let daar dus op bij het afsluiten van een abonnement. Als je huidige abonnement dat al heeft dan is er niks aan de hand.
- Bij prepaid geldt precies hetzelfde als bij een abonnement.

Hoop dat dit je vragen beantwoordt!