kan een mobiele telefoon schade oplopen als de lader van een ander merk is dan de telefoon zelf ?

en welke schade kan hier bij gebeuren

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Tegenwoordig is de voeding van vrijwel alle telefoons gestandaardiseerd op 5 V met een USB aansluiting. De regelelektronica bevindt zich in de telefoon zelf, dus het laden stopt vanzelf wanneer de telefoon besluit dat de accu vol is.
Het kan dus geen kwaad om andere laders te gebruiken, de maximale stroom die een adapter kan geven zal wel een verschil in laadtijd kunnen geven.
Alleen wanneer je adapters gebruikt met hogere spanning dan 5 V dan kun je de laadelektronica van de telefoon opblazen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vette +!

Andere antwoorden (1)

Het is vrij simpel, als de spanning (Volt) overeenkomt dan kan u die gebruiken zonder problemen.
Een hogere spanning kan tot beschadiging leiden van uw telefoon, via oververhitten tot verbranden van componenten.

Als de stroom ( mA ) lager is zal het langer duren vooraleer die volgeladen is, alles wat meer is heeft geen invloed want die zal maar stroom leveren volgens wat uw batterij nodig heeft.