Mijn geheugenkaartje werkt niet op me mobiel iemand idee wat ik fout doe?

Ik had er altijd een kaartje inzitten van 2GB. Heeft altijd goed gewerkt alleen hij geeft nu steeds aan dat er te weinig telefoongeheugen is. Er staan ook maar 4 apps op me sd kaartje de rest van de apps kan ik niet op me sd kaartje zetten. Nu had ik een sd kaartje van 16 GB erin gedaan, dat kaartje heb ik leeggemaakt en in me mobiel gedaan, maar alsnog staan er maar 4 apps die ik op dat sd kaartje kan zetten. Hij geeft dus weer aan dat er te weinig telefoonfeheugen is. Ik heb een samsung gio. Iemand idee hoe ik een kaartje van 16GB kan gebruiken op me mobiel¿

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Het zou kunnen dat uw systeem maar max 2 of 4 GB aanakan en dus een groter geheugen niet herkent.
Zie daarvoor in uw handleiding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor mobiel is het? De meeste mobiele telefoons ondersteunen max. 8 GB extern geheugen, gezien de telefoons tegenwoordig al veel GB aan intern geheugen hebben. Zoek eens op internet jouw type telefoon en kijk hoeveel GB hij ondersteund.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, te snel gelezen. Bij de Samsung Gio S5660 zie ik staan: Intern geheugen: 150 MB
Maximaal uitbreidbaar: 32 GB. Het zou in principe dus wel kunnen.
Twee nadelen een Samsung Galaxy Gio zijn de trage processor en het kleine interne geheugen (daarom is de telefoon ook niet zo duur).

Niet alle applicaties kunnen worden verplaatst naar een SD-kaart. Hierdoor heeft een grotere SD-kaart geen effect. Bij de meeste telefoons zou ik aanraden om 'App 2 SD' te installeren, maar Samsung-telefoons verplaatsen de verplaatsbare applicaties automatisch.

Je kunt alle applicaties naar je SD-kaart verplaatsen, door je telefoon te rooten (op Google is hierover genoeg te vinden).

Wat je ook eens zou kunnen proberen, is het legen van het zogenaamde cache-geheugen. Dit kan met de gratis app '1 Tab Cleaner,' die te vinden is in de Play Store.

Een laatste optie is het verwijderen van applicaties die je weinig gebruikt.