Mobiel opnieuw in het water leggen ?

Een tijd geleden is een vriend van mij perongeluk gaan zwemmen met zijn telefoon, waardoor hij kapot was. Toen heeft hij er een paar weken niks mee gedaan, hij dacht; kapot is kapot. dus nu wil ik hem proberen te maken, maar is het nog niet te laat ? En wat nou als je de telefoon opnieuw in het water legt, en dan in rijst ? Is er dan nog kans dat hij het gaat doen? Want de telefoon zelf voelt helemaal niet nat... (het is een BlackBerry Torch)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (4)

Nee dat gaat niet werken. Ik zou gewoon de onderdelen helemaal vervangen (moederbord-achtige ding en bedrading) of een nieuwe telefoon aankopen. Dat vervangen mits je vakkundig bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de electronica, processor, moederboard, etc, eenmaal nat is geweest gaat het stuk. Het helpt niet om hem opnieuw in het water te leggen en hem snel, dmv rijst, te laten drogen. Hij is immers al stuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit gaat niet meer werken, kapot is kapot..
de volgende keer als je telefoon nat is geworden moet je hem meteen uit zetten, dan een week goed laten drogen en dan pas testen of hij het nog doet.. dan heb je de meeste kans dat hij nog werkt..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bijzonderste is dat de accu er snel uitgehaald werd. Als dat niet gebeurde is door elektrolyse alles om zeep.
Is de accu er uit geweest, dan is hij nu droog en moet hij werken.
Maar leg hem zeker niet terug in water.