Hoe kan je op een oude telefoon (samsung d600) internet uitzetten om hoge kosten te voorkomen in het buitenland?

Ik heb een Samsung d600 en ga op vakantie. Nu zie ik bij instellingen staan dat ik keuze heb uit Quadband, Gsm 1800 of GSM 1900.

Hij staat standaard op quadband maar is dit dan niet bellen via 3G waardoor ik hoge kosten ga krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Quadband heeft niets te maken met internet. Het zijn gewoon de banden die gebruikt worden voor spraak in verschillende landen. Sommige dual of zelfs triple band telefoons kun je niet mee bellen in bepaalde landen in met name de Amerika's en Azië. Kijk gewoon naar de instellingen voor internet. Staat daar iets? Zo nee, dan is er geen probleem. Staat er wel iets, dan kun je het beste deze instellingen 'verpesten' door er een onzinadres neer te zetten. Dit is beter dan zomaar alles weg te halen, aangezien providers deze intelleingen automatisch toesturen en telefoons deze automatisch ophalen en automatisch invullen.

Maar heb je in Nederland een internet abonnement? Zo nee, en je hebt geen hogere kosten dan normaal, dan gebruik je hier ook geen internet. Dus dan zal dat ik het buitenland ook niet zo zijn.