Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een vriendin trok me telefoon uit me hand waardoor die kapot is. dekt de verzekering dit?

Ik heb een iPhone 4 16GB wit, en ben hier altijd erg zuinig op geweest. nou wou een vriendin even met me telefoon spelen maar dat wou ik niet toch probeerde ze hem uit me hand te pakken waardoor die kapot viel.
Krijg zei dit vergoed via de WA-verzekering, en hoe word het vergoed.
Want de telefoon zelf word niet meer verkocht alleen nog de 8GB versie.
Ik ben zelf een leek met verzekering etc dus hoop dat jullie me helderheid kunnen geven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je vriendin een WA verzekering heeft, moet je haar aansprakelijk stellen. Dit moet zij dan melden bij haar verzekering. Die vragen vervolgens jou om een opgave van de schade of zullen zelf een vergoeding op basis van dagwaarde voorstellen.
Dus: zij moet het voorval bij haar verzekeraar melden. Dan rolt het balletje vanzelf verder.

Toegevoegd na 7 minuten:
Of er een eigen risico is voor je vriendin, ligt helemaal aan haar verzekeraar. Ik heb het zelf wel eens aan de hand gehad en zonder eigen risico alles vergoed gekregen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigen risico is 50euro.
hoe word de dag waarde van een telefoon bepaald?
een iPhone 4 8GB kost nu 506 euro ongeveer los. wat zou dan een 16GB versie zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heeft de verzekeringmaatschappij tabellen voor. Je kan het ongeveer uitrekenen als je uitgaat van de gemiddelde levensduur van dit type mobiel.
Familiale verzekering proberen, maar de eerste 100 of 500 euro moet je zelf betalen, hangt van je polis af.
Ik stel voor dat die vriendin een nieuwe koopt voor jou.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hangt dus van de polis van je vriendin af, ze zal het waarschijnlijk zelf allemaal moeten betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker