Kan je Nederlandse simlockvrije mobieltjes ook in Amerika gebruiken?

Ik ben namelijk van plan misschien volgend jaar in Amerika te studeren en ik mag verlengen voor mijn mobiele telefoon.

Ik wil graag nu een simlockvrije mobiel kopen waarna ik deze kan meenemen naar Amerika en daar dan een simkaart kan stoppen van een van de Amerikaanse providers.

Is hetgeen ik vraag dus mogelijk of is er ook nog een betere oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Geen enkel probleem. Ik bel al jaren hier met een mobieltje dat ik in de USA heb gekocht.
Je vraagt of er nog een betere oplossing is. Inderdaad, die is er. En die is: het mobieltje daar kopen. Die zijn daar namelijk goedkoper dan hier.
escape
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja het kan met een tri-band mobiel toestel. Met een dual-band toestel gaat het niet omdat amerika gebruikt maakt van een andere frequentie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja kan.
ten zei de provider een ander netwerk gebruikt of iets. denk aan verizon in Amerika.