Hoe bel ik een +31(0) nummer?

+31 (0)** *** ** **

Dit is het soort nummer dat ik moet bellen. Ik heb het al geprobeerd met 31 en 310 (en dan de rest van het nummer). Ik krijg steeds te horen dat het nummer niet bestaat. Hoe moet ik het nummer invullen in de huistelefoon?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
198.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
even serieus bel je vanuit nederland of belgie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Internationale telefoon- en faxnummers Top Als bij het telefoonnummer ook het landnummer wordt gegeven, vervallen de haakjes om het netnummer en het eerste cijfer (0) van het netnummer. Tussen landnummer en netnummer wordt een spatie geschreven. Het landnummer wordt voorafgegaan door het plusteken, dat staat voor het toegangsnummer tot het internationale net. Dat toegangsnummer wordt niet vermeld, aangezien dit niet overal 00 is. Tussen het plusteken en het landnummer staat geen spatie. Voor de weergave van het abonneenummer gelden dezelfde regels als bij de nationale nummers. Voorbeelden: +31 234 56 78 90
+31 20 623 45 67
+31 6 53 45 67 89

Antwoorden (7)

Als je er +31 voorzet, moet je de 0 weglaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De plus staat voor twee nullen.
Amadea
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
De plus staat niet altijd voor twee nullen.
Amadea
11 jaar geleden
In het geval van de vraagsteller zeer zeker wel. Dit is de oplossing van zijn/haar probleem!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, die nul die tussen haakjes staat moet je weglaten, anders lukt het nog niet.
Amadea
11 jaar geleden
Dat had Freek Fluweel al geantwoord. Dus het leek mij niet nodig dat te herhalen!
bamibal
11 jaar geleden
In de vraag staat niet dat de beller vanuit Nederland belt, al is die kans natuurlijk wel groot. Er zijn genoeg landen waar 00 niet werkt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_internationale_toegangscodes
Een internationaal nummer draai je met 00 vooraan.
In dit geval 0031 en dan de rest van het nummer (zonder de (0) NA 31)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
0031 en de 0 van kengetal weglaten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
31 is de landcode van Nederland.
Als je binnen Nederland belt laat je die 31 weg dus bel je 0** *** ** ** dan moet het lukken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je vanuit een ander land naar Nederland belt moet je 0031 ** *** ** ** bellen dus die nul tussen haakjes weglaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor internationaal bellen vanuit niet-EU-landen kan een ander internationaal toegangsnummer gelden dan 00. Vanuit bijvoorbeeld de landen die behoren tot de North American Numbering Plan area is de internationale toegangscode 011 en bel je dus 01131**********
Als je dat nummer van uit Nederland belt, kun je de 31 weglaten omdat dat het landnummer van Nederland is en je zelf immers al in Nederland bent!
Dus alleen vanuit het buitenland gebruik je +31.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We gaan uit van het volgende voorbeeldnummer +31 (0)6 12 345 678.

Nationaal zou je 06 12 345 678 moeten bellen
Internationaal zou je 0031 6 12 345 678 of +31 6 12 345 678 moeten bellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MissBiggie
11 jaar geleden
Het enige goede antwoord ! +