Mijn telefoon is in buitenland gestolen kan ik die terug krijgen via politie van nederland?

Hallo,

Ik ben eergisteren in buitenland mijn Htc desire s kwijt kan ik die terug krijgen als ik aangifte ga doen? want is wel in buitenland gestolen in duitsland kan ik de telefoon terug krijgen als bijvoorbeeld iemand zijn simkaart in doet? dan kan politie toch kijken of kan dat alleen hier in nederland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
2.4K
Utrecht
12 jaar geleden
Je had in Duitsland aangifte moeten doen. Aangifte doe je direct na de vermissing en bij de dichtstbijzijnde politie.
De Nederlandse politie kan hier nu niets meer mee.

Antwoorden (3)

Ik weet niet of je hem terug 'kan' krijgen.. maar ik denk dat de kans dat de politie hem ooit terug vindt erg klein is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terugkrijgen is lastig, maar je kunt zorgen dat hij onbruikbaar wordt. Als je het IMEI-nummer van je telefoon doorgeeft aan het Central Equipment Identity Register van de GSM Association, dan zou elke aanbieder het toestel moeten blokkeren - ongeacht welke SIMkaart erin is gestopt.
Dat systeem is niet meer waterdicht; er zijn tegenwoordig zoveel telefoons in omloop dat niet elk IMEI meer uniek is, en het is niet ondenkbaar dat een kraker een ander IMEI-nummer in je telefoon programmeert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangifte kan alleen in het land vermissing/gestolen is. Dat PV kun je bv aan je verzekering overleggen en aan je provider zodat deze je sim kaart kan blokkeren.