Hoe kan het dat slechte apps in de top 25 staan in de AppStore?

Zo staat de app Pokémon Yellow op plaats 2 bij betaalde apps, maar zijn de reacties alleen maar zwaar negatief. Dat komt ook omdat de app crasht als je hem opstart, wat de makers express hebben veroorzaakt. (oplichters) En zo heb je nog wel meer apps die slecht beoordeeld zijn en totaal niet werken. Hoe kunnen ze dan nog zo hoog in de Top 25 staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat Pokemon gewoon epic is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk omdat ze vaak gedownload zijn

Antwoorden (1)

In de AppStore worden er bepaalde ranglijsten gehanteerd. Zo heb je bijvoorbeeld de lijst met Apps die het meeste verdiend hebben. En in jouw geval denk ik dat het een lijstje is met populairste apps oftewel de apps die het meest gedownload zijn in een periode. Pokemon heeft een grote groep fans en dus is het logisch dat iedereen het gaat downloaden. Wanneer er een grote groep de app downloadt stijgt de app en ondanks alle slechte reacties blijft de downloadteller staan. Dit is zo bij de App store. Ze hebben (nog) geen systeem waardoor een app kan zakken wanneer er alleen maar slechte reacties zijn.