Gebeld door vreemd nummer uit ander land, kunnen we dit blokkeren?

Vandaag zijn ze al twee keer gebeld (huistelefoon) door iemand met een landcode die begint met 00213. Ik heb gevonden dat het uit Algerije komt en wij kennen niemand die daar woont of nu is. Toen we opnamen, begon hij in die taal te praten en dat verstonden we niet, dus hingen we op. Wat kunnen er eraan doen als deze vaker blijft bellen, aangezien het nogal vreemd is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
6K

Het beste antwoord

Gewoon niet opnemen.
Er is een tijd geleden ook al eens gewaarschuwd door de politie, dan werd je ook gebeld door een buitenlandsnummer en dan vroegen ze duidelijk naar je naam en om deze te bevestigen.
Daarna nog enkele vragen en van die vragen werd een bandje gemaakt.
Na een tijdje kreeg je iets opgestuurd uit het buitenland, zij hadden dat bandje en dat was de koopbevestiging.
Je kon hier niet meer onderuit.

Dus mijn advies:
NIET OPNEMEN.

Heb je per ongeluk toch opgenomen en men begint in een vreemde taal of dat je een prijs heb gewonnen:
GELIJK OPHANGEN
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal het advies aannemen!

Andere antwoorden (3)

In je telefoon de optie gebruiken om een telefoonnummer te blokkeren.
Verder als je dit nummer ziet gewoon niet opnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
??? Niet elke provider biedt zo'n mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrijwel de meeste telefoons zijn tegenwoordig uitgerust met zo'n optie. Je moet alleen heel goed zoeken.
Cryofiel
12 jaar geleden
Mijn Siemens Gigaset niet. Mijn Nokia ook niet.
Ik ben ook een keer gebeld door zo'n soort nummer, maar toen spraken ze Frans. Je kunt het nr. googlen. Waar het op neer komt is dat ze willen dat je het nummer gaat blokkeren op internet en dan hebben hun weer geld verdiend. Gewoon een week niet meer opnemen, dan houdt het ook wel op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan contact opnemen met je provider en melden dat je een telefoon nummer wilt blokkeren.

Op een mobiele telefoon is het veel simpeler daar heb je bij oproepen gewoon een optie om een nummer te blokkeren.