Stel ik koop in duitsland een gsm,kan ik die dan gewoon in nederland gebruiken ?

Of word ik omgeleid naar het duitse net en betaal voor alles het dubbele ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
17.4K

Het beste antwoord

De gsm zelf maakt niet uit dus die kan je gewoon zonder meer te hoeven betalen gebruiken maar al zit er ook een duitse simkaart in zal ik die vervangen voor een nederlandse want anders zal je onverwachts voor hoge kosten komen te staan

Toegevoegd na 10 uur:
Dus een abo afsluiten in duitsland en in nederland gebruiken zal ik niet doen maar je kan wel een simlock vrije gsm nemen en een nederlandse simkaart er in doen of een prepaid met een provider die je ook in nederland heb en er dan van de zelfde provider een nederlandse simkaart er in doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe komt er nou zomaar een Duitse SIM in? Die zal je toch via een abo* verkregen moeten hebben, of je hebt hem via een prepaid constructie al betaald (dus kan je geen onverwachte kosten hebben). *wat echt enorm stupide zou zijn om af te sluiten als je in Nederland gaat bellen. Je moet dan een jaar lang een abo betalen aan een Duitse maatschappij zonder dat je kan bellen met de telefoon aangezien je dan constant "in het buitenland aan het bellen" bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx voor je antwoord,fijn 2012!

Andere antwoorden (3)

Dat kan gewoon, je moet daar natuurlijk niet een abonnement afsluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je inderdaad een los toestel kopen en het moet dan niet gesimlockt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Losse toestellen zijn altijd unlocked lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet altijd wel vaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een mobiel koopt zonder abo en zonder prepaid kaartje, lijkt het me stug dat hij gelocked is. Waarom zou ik hem dan kopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad zonder kaartje een losse GSM lijkt me inderdaad zonder simlock, maar in Nederland (Duitsland heb ik geen kennis van) komt het, met name bij de goedkope toestellen die voor prepaidkaarten bedoeld zijn nog wel voor dat ze gelockt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kga geen abbonement in duitsland afsluiten Mr. Tomaat. Echt niet. +1 trouwens
Simlock vrij kan nooit kwaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Telefoon kun je hier gewoon kopen, maar ik zou er wel een Nederlandse simkaart / abonnement of prepaid- in doen. Anders lopen de kosten inderdaad behoorlijk op.

Je wordt niet omgeleid naar het Duitse net, maar naar het Nederlandse , en die omleiding kost altijd geld. Zoals je in Duitsland met je Nederlandse mobiel flink moet bijbetalen.

Niet doen dus ; waar ter wereld je je telefoon koopt maakt helemaal niks uit - als je de juiste lader maar hebt - maar je simkaart bepaalt binnen welk land je kunt bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 thanx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ (maar niet iedereen weet natuurlijk dat "hier" Duitsland is :P)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry; automatisme. Je hebt natuurlijk gelijk, Mr. Tomaat, alleen blijkt het denk ik wel uit de context. En het staat natuurlijk in mijn profiel.