Er gaat steeds beltegoed van mijn blackberry af?? Help asjeblieft !

Ik heb pas een nieuwe blackberry, met de eerste 3 maanden gratis pingen. Ik heb dus meteen 13 euro beltegoed opgewaardeerd, maar het probleem is: er gaat steeds vanzelf beltegoed van de bb af, want ik heb niet gebeld en niet gesmst, alleen maar gepingt, maar dat was gratis?? Op andere sites heb ik gelezen dat dit misschien door een dataverbinding komt, maar....wat is een dataverbinding precies? en hoe kan ik die uitschakelen? alvast bedankt!
groetjes

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je pingt heb je dataverkeer oftewel internet nodig. Dat kost ook geld. Je kan het uitschakelen via de instellingen, maar dan kan je dus niet meer pingen.

Het kan zijn dat je eroverheen bent gegaan en dan gaat het van je beltegoed af. Daar krijg je geen melding over. Als je het zeker wilt weten zou ik terug naar de winkel gaan waar je hem hebt gekocht of je provider.

Wat platje zegt kan waar zijn maar als je foto's en video's pingt dan kost dat geld (van beltegoed) kijk daar mee uit want dat heb ik ook steeds

BlackBerry gebruikte haar eigen servers voor ping, email en AppWorld. Dit kost 2,50 per maand. Daarvoor heb je ook internet nodig en dat kost maximaal 10 euro per kalendermaand. Dus als je elke maand internet wilt betaal je 12,50 per maand. Toegevoegd na 1 minuut: En dat er beltegoed van afgaat is omdat blackberry elke keer verbinding probeert te maken met de server.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100