Er gaat telkens geld van mijn beltegied af van mijn nieuwe Blackberry zelfs als ik internet uit heb staan hoe komt dit?

Heb gister een nieuwe blackberry gekocht. Een curve 9300 prepaid maar ik moet er nog wel ff internet eb ping opzetten. Maar ik heb thuis wifi dus toen ik thuis kwam gebruikte ik dat. Er stond al standaard €5 btg op mijn mobiel maar dat werd telkens minder. En ik heb nog niemand gebeld of gsmst. Eerst dacht ik dat het aan internet lag dus ik heb alle verbindingen gisteravond verbroken. En toen werd ik net wakker en toen was er weer meer bel te goed vanaf. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja

Antwoorden (4)

Bel je server (of hoe dat ook heet, kpn of vodafone ofzo) die weten vast meer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekend probleem bij mij. Ik had vorig jaar ook een Blackberry zonder internet abonnement, en ook als ik m'n Blackberry niet gebruikte, werd er geld van m'n beltegoed afgeschreven; in totaal €21.
Dit komt door applicatie die op de achtergrond draaien; hier heb je geen controle over. Ook als je de Blackberry Appworld gebruikt, betaal je datakosten.
Je kunt nu:
- een internet abonnement afsluiten zodat het niet van je beltegoed afgaat
- je provider bellen en vragen of ze je internet willen blokkeren (dit heb ik gedaan)

Toegevoegd na 55 seconden:
*applicatie = applicaties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb de antwoord op internet gevonden. Je blackberry gebruikt backgrounddata(achtergronddata). dit kun je uitzetten als volgt(sorry het is in het Engels) :
Turn off data service
Depending on your wireless service plan, you might be able to turn off data service (email, PIN and MMS messages, and browser service) on your BlackBerry® device so that only phone and SMS text messaging services are available. For more information, contact your wireless serviceprovider.
1. In the device options, click Mobile Network .
2. Perform one of the following actions:
To turn off data service, change the Data Services field to Off .
To turn off data service when roaming, change the Data Services field to Off When Roaming .
3. Press the Menu key.
4. Click Save .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet internet pas 1e kalenderdag van de maand doen, anders betaal je €12.50 voor een paar dagen (dat was iig bij mij) en ja. sluit alle apps die je open heb staan. en bij opties van mobiel netwerk kun je internet uitzetten