Abonnement met onbeperkt internet NIET verlengen?

Ik zat met een Vodafone mobiel abonnement met oa onbeperkt internet. Deze is net na twee jaar afgelopen. Heb nu verlengd en zit dus aan een datalimiet vast.
Nu kwam het in me op dat ik misschien niet had moeten verlengen? Ik gebruik veel internet, maar dacht dat ik móest verlengen omdat ik anders m'n nummer kwijt zou zijn of niet meer zou kunnen bellen.
Hoe zit het nou precies? En kan ik nog terug? (is 3 dagen terug verlengd)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Hoi, je kan binnen 8 dagen je verlenging ongedaan maken. Dit is in de wet vast gelegd, en mag vodafone je dus niet weigeren. Op het moment dat je verlenging ongedaan gemaakt is, hoef je niet persé te verlengen. Je blijft gewoon klant van vodafone, maar je bent zoals dat genoemd wordt 'contracts vrij'. Je kan dat altijd later nog beslissen om je abonnement op te zeggen, duurt 1 maand, te laten overnemen door een andere provider, ook 1 maand, of om als nog te verlengen, dat duurt 24 uur.

Je zou op je nota kunnen kijken hoeveel data je in werkelijkheid gebruikt. Dit ligt toch vaak lager dan ingeschat. Als je je gemiddelde data-verbruik weet, kun je op je gemak bij alle providers kijken welk abonnement het beste bij je past. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar dit antwoord zocht ik!
Ik verbruik zo'n 2Gb aan data per maand, maar wil graag bij Vodafone blijven. Helaas was het contract wel inclusief gratis telefoon, dus aan de dure kant. Maar anders betaal ik 30 euro extra voor 1Gb.
Hopelijk zijn ze niet zo flauw om na de annulering te komen met dat mijn contract is afgelopen en ik iets nieuws moet kiezen of ze 't stop gaan zetten? Of hebben ze dat recht ook niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 GB aan data is wel fors ja, wordt goed zoeken naar welk abonnement voor je geschikt is. En nee dat recht heeft vodafone niet, vergelijk het met je energie leverancier. Je sluit een contract af voor een jaar, en daarna wordt het stilzwijgend per maand verlengd. Het mag niet opgezegd worden. Je hebt namelijk recht op communicatie, is basis behoefte namelijk. Dus te ondernemen stappen: terug naar het verkooppunt (telefonische klantenservice of winkel) en verlenging ongedaan laten maken. En dan doorgaan met je oude abonnement en rustig opzoek naar een ander abonnement of niet! 2
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit was precies het antwoord dat ik zocht. Het andere antwoord was qua inhoud ook prima.

Andere antwoorden (1)

Als je niet verlengt en een ander abonnement neemt dan zit je ook aan een data-limiet vast, dat zou alleen de zaken maar compliceren.
Je kan trouwens altijd je nummer op een ander laten porteren, ook als je naar een andere provider gaat.
Het zou wel kunnen zijn dat je als je jouw abonnement opzegt en gelijk een nieuw abonnement bij Vodafone neemt dat je dan weer recht hebt op een paar maanden korting op je abonnement, maar dat hangt helemaal van de voorwaarden van de provider af.
Ik heb zelf van de klantenservice van Telfort te horen gekregen over een internet + bellen abonnement (vaste lijn!) dat het voordelig was om een al lang lopend en steeds stilzwijgend verlengd abonnement op te zeggen en tegelijk een nieuw abonnement voor 2 jaar te openen.
Ik kreeg daardoor een nieuwe Wifi-router in ruil voor m'n antieke bedrade router en bovendien 50% korting gedurende de eerste 6 maanden van het nieuwe contract.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ik had niet moeten verlengen en stilzwijgend het abonnement door moeten laten lopen? Dan had ik nu nog altijd zonder datalimiet gezeten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat niet zeker maar volgens mij maakt het juist niet uit omdat de provider bij verlenging de voorwaarden kan aanpassen.
Het is in jouw geval natuurlijk achteraf praten, je hebt al een nieuw contract gesloten door te verlengen.
Als je het wilt weten of jouw keuze handig was dan kan je het beste de klantenservice van Vodafone bellen of bij een Vodafone winkel de vraag stellen, heel misschien valt er dan toch nog een voordeel te behalen wat betreft voorwaarden of korting.