Raar telefoontje op mobieltje (Ben als provider) vanaf nummer +447014510521, wie/wat kan dit zijn?

Mijn moeder kreeg op haar mobiel een telefoontje vanaf dat nummer, ze was te laat met opnemen en belde het terug, er werd niet gereageerd op wat wij zeiden maar aan de andere kant werd Nederlands gesproken, dit was 99% zeker een bandje, heb er ook even naar geluisterd.

Al uitgevonden dat +44 uit het United Kingdom komt en ik zag elders op internet er al een paar klachten over (zie link onder) maar wat kan dit zijn? Gewoon een manier om geld te verdienen omdat wij veel betalen als we terug bellen?

http://www.callersearch.com/701451

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Klopt, er zijn buitenlandse oplichters, die bellen naar bv Nederland, bij opnemen verbreken ze de verbinding en spreken niets in. Dit in de hoop dat de gebelde terug belt. Die krijgt dan een vaag bandje te horen of wordt in de wacht gezet, waar zij aan verdienen. Je belt dan naar een dure lijn, zoals hier de 0909 nummers.

Vooral in vakantietijden (zomer) wordt dit gedaan, omdat de kans op terugbellen dan groter is. Mensen die gebeld worden weten doorgaans niet het landnummer uit hun hoofd en denken dan dat ze gebeld zijn door familie/vrienden die in het buitenland op vakantie zijn. Althans, daar hopen de oplichters op.

Niet terug bellen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij gwn een stel kwajongens die gwn kattekwaad uithalen vanuit het buiteland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En daarom zomaar dure buitenlandse nummers bellen tuurlijk...