kune je veel geld verdienen met het verkopen van een makkelijk te onthouden telefoonnummer?

iemand vertelde mij dat je voor een makkelijk telefoonnummer bv 0612345678 veel geld kunt krijgen als je je eigen telefoonnummer verkoopt, het schijnt dat de makkelijke telefoonnummers op zijn? bij pincodes van bankpassen lijken de moeilijke codes op te zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
even een toelichting, ik heb net 3 nieuwe bankrekeningen geopend met daarin hele makkelijke pincodes, ook heb ik een nieuw telefoon abonnement geopend maar kreeg daarbij een moeilijk te onthouden telefoon nummer,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik ook gehoord.
giro 555 is heel bekend, telefoonnummers van bedrijven zijn dikwijls ook makkelijk te onthouden.
maar hoe je dat te gelde kunt maken weet ik niet. leuke vraag.

Antwoorden (2)

Zal ik je eens iets vertellen? Die 'makkelijke' telefoonnummers en pincodes worden niet gebruikt, omdat dit te gevoelig is in geval van diefstal etc.
Nu even antwoord op je vraag: nee dat krijg je niet, ten eerste omdat ze niet bestaan, en ten tweede: elk nummer of code is uiteindelijk makkelijk te onthouden dus het lijkt me niet dat mensen hier veel geld voor zóuden neertellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen hebben echt wel geld voor over om een makkelijk nummer te hebben voor nog veel gekkere dingen ook. 0624424884 is 100x makkelijker te onthouden dan 0653867924.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch kan ieder mens met een beetje geheugen zijn eigen nr binnen de kortste keren uit zijn hoofd leren, en met een beetje gezond verstand erbij kunnen zij ook nog beseffen dat de opbrengst van het wisselen van nummer veel kleiber is dan het bedrag wat ze moeten betalen.
En jouw voorbeeld is op het eerste oog makkelijker, maar na een paar keer zien kun je die amdere ook makkelijk onthouden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist dat eerste oog maakt het voor bv de plaatselijke klusjesman zo aantrekkelijk voor achter op zijn bus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook makkelijk pincodes worden gebruikt. Bij de abn amro mag je soms zelf je pincode bepalen. Die kun je zo makkelijk maken als je zelf wilt!
Het is zo goed als onmogelijk om je nummer te verkopen, het nummer hoort bij jouw abonnement. Als je een prepaid toestel hebt zou het kunnen. Krijgt die persoon nog wel jaren telefoontjes omdat mensen zelfs uit hun hoofd het nummer nog weten te herinneren.

Er zijn 10.000 codes 0000-9999 voor bankpassen deze worden dus constant opnieuw uitgedeeld en dat maakt ook niks uit, jij kan makkelijk dezelfde code hebben als ik heb.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens zullen een aantal van de 10.000 mogelijke codes niet uitgedeeld worden 0000 bijvoorbeeld, maar ik denk dat banken dat ook weer niet bekend maken.