Kan je ook van prepaid-aanbieder wisselen?

En zoja, hoe?

Toegevoegd na 16 minuten:
Het is een simlockvrije mobiel en ik heb zelf een prepaid starterpakker bij een aanbieder gekocht. Wat moet je precies regelen bij de oude provider om ervan af te zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (4)

Als je een sim-lock vrije telefoon hebt kan je online of in de winkel van de provider een nieuwe SIM-kaart kopen en in je toestel plaatsen.

Kreeg je bij je telefoon al een sim-kaart? Dan is hij niet simlock-vrij, je kan hem wel in sommige telefoonzaken simlock-vrij maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel makkelijk. Als je telefoon simlockvrij is kun je gewoon naar een telefoonzaak gaan (een neutrale, dus niet bijv. Vodafone als je geen Vodafone wilt) en daar een andere simkaart kopen.
Als je geen simlockvrij toestel hebt moet je dit eerst simlockvrij laten maken en dan naar een telefoonzaak gaan voor een andere simkaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bedoelt te vragen of je je beltegoed kan verhuizen naar een andere provider, dan is het antwoord nee. Als je bedoelt te vragen of je je nummer mee kunt nemen naar een ander, is het antwoord ja.

Toegevoegd na 16 minuten:
Wat moet je regelen? Bel de klantenservice en ze kunnen je perfect informeren, beter dan wij hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wilt wisselen heb je een simlock vrije telefoon nodig (als je dezelfde telefoon wilt houden).

Als je ook het zelfde telefoonnummer wilt houden, zal er wat meer geregeld moeten worden, maar is tegen betaling wel mogelijk. Bij overstappen van prepaid naar abonnement is het vaak gratis, nummer behoud, maar prepaid naar prepaid zal wat kosten. Hoeveel is afhankelijk van de provider waar je heen wilt verhuizen.