Hoe ontgrendeling ik de toetsenblokkering van mijn Nokia als ik de code vergeten ben?

Ik heb een Nokia 6500 Classic. Een tijd geleden heb ik een code ingevoerd voor de toetsenblokkering, ik ben deze code helaas vergeten. Het gaat dus niet om de pin code. Is deze code te achterhalen zonder dat ik daarvoor naar een servicepunt moet? Als ik de datakabel aansluit, moet ik ook eerst de code invoeren om contact te maken via de computer, dus dat gaat niet, andere simkaart of geen simkaart werkt ook niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps...'hoe ontgrendeling ik' moet natuurlijk 'hoe ontgrendel ik' zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
12.3K

Het beste antwoord

Als ik je vraag goed begrijp heb je de code van je telefoonslot veranderd en ben je die vergeten. Dit omdat de vraag over toetsenblokkering gaat. Helaas en misschien maar goed ook, is het telefoonslot bedoeld voor het geval jouw mobiel in handen komt van iemand waarvan je dat niet zou willen. Het telefoonslot is niet afhankelijk van je simkaart en eigenlijk bedoeld dat een ander met een andere simkaart geen gebruik van je telefoon gaat maken. Er is wel een oplossing:
Op diverse beurzen (Vleuten en Beverwijk) alsmede op diverse markten staan van die z.g. Simlock Verwijderaars.
Deze kunnen ook de software van jouw mobiel weer terugzetten op fabrieksinstellingen. Hier vragen ze €10,00 tot €15,00 voor. Gaat zeker lukken! Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me dan af, wat hebben/gebruiken zij, wat ik niet heb?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij hebben de software die ze jou en mij echt niet gaan vertellen. Vrees toch dat je even de deur uit moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hé...ik had niet in de gaten dat er nog een reactie was gekomen. Maar oké, er is dus niets aan te doen. De deur uit is niet zo erg hoor, haha, ik had het alleen graag zelf opgelost :)

Andere antwoorden (3)

Is het ook hier niet 3x fout is puc-code? Als je de puc hebt zou ik het proberen.

Ik wilde laatst mijn wachtwoord activeren en had daar de pin voor nodig. 3x fout getikt, kon ik op zoek naar de puc.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat geldt alleen voor de pincode.
Sorry maar je zou toch langs een nokia servicepoint moeten gaan. Zij gaan je telefoon dan software upgraden. Je hebt in deze situatie geen keuze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begin met U uit te leggen,dat een beveiligingscode simkaart onafhankelijk is . (indien het toestel simlock vrij is ,uiteraard) Als U een andere simkaart in DIT toestel plaatst,blijft de beveiligingscode dus hetzelfde. Dat het niet werkt is niet zo vreemd,want voor elk type Nokia zijn er verschillende - dus andere types- software versies. Als U op de volgende link drukt is dat eigenlijk al te zien. Er wordt n.l. gevraagd,om het exacte type in te vullen en dan op "continue " te drukken.

http://www.logomanager.co.uk/php/myphone.php?mfr=Nokia&series=6500&x=37&y=4

Logo Manager is zoals U ziet het enige programma,waarmee dit klusje lukt. Schrik niet meteen van de prijs,want ik heb begrepen,dat het een trial versie is ( kortom als U de juiste handeling(en) uitvoert i.c.m. de datakabel lost U dit probleem op en het is klaar. Hierna gewoon weer (laten) verwijderen.Kwestie van goed opletten,dat U het juiste type aan klikt ,downloaden / installeren en beginnen.

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 39 minuten:
U kunt ook zowel de batterij plus de simkaart er uit halen. De batterij weer terug en Uw toestel aanzetten,maar ZONDER de simkaart..tik de standaard/code 12345 in en het toestel zou weer moeten werken. Zo niet dan mogelijk 00000 .