Wij worden meerdere malen per dag gebeld door onbekend nummer. Enige wat ik hoor zijn piepjes, alsof er een nummer gedraaid wordt. Wat kan dit zijn?

Dus de huistelefoon gaat over en op het display staat 'Onbekend' of 'Privé'. Wanneer ik opneem hoor ik piepjes alsof er een telefoonnummer ingetypt wordt. Deze piepjes gaan vrij snel en klinken niet alsof er iets met de hand in wordt getoetst.

Wij drukken altijd meteen weg omdat we het niet vertrouwen. Wat kan dit zijn?

En behalve dat het gewoon erg vervelend is, moet ik hiervoor contact opnemen met de provider of politie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.7K

Antwoorden (5)

Ik heb dat nog nooit meegemaakt maar ht lijkt op iemand die aan het klieren is, je kan naar jou provider bellen om onbekende nummers te blokeren dan wordt je niet meer gebeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt er op dat je gebeld wordt door een fax. Iemand heeft per ongeluk jouw telefoonnummer ingetoetst ipv het faxnummer waarmee zijn of haar fax verbinding moet maken.

Erg lastig vooral omdat je niet weet wie het is. Meestal komen ze er na verloop van tijd zelf wel achter. Ik heb het hier ook een tijdje gehad.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het erg lang duurt of als je er erg veel last van hebt zou je bij je provider kunnen informeren of die er wat aan kunnen doen.
12 jaar geleden
Uw provider heeft de techniek in huis om er achter te komen dat het gaat om opzet of een fout.

Dmv een bij u geplaatst ,vangapparaat, kan men er achter komen of het om een foutief gekozen nummer is danwel om een notoire pestkop.

Het gaat in ieder geval om een data verbinding.

(is het niet uw eigen computer die u belt?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al heb je een fax kan het ook daardoor komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk eigenlijk dat het niet zoveel kwaad kan.
Deze mensen bellen jou, dus het kan je geen geld kosten ofzo.

Is het niet een idee om toch eens te blijven luisteren?
Ik vermoed dat het inderdaad een fax of computer is die het verkeerde nummer draait. Omdat jullie steeds gelijk ophangen, blijven ze het proberen.
Als je gewoon aan de lijn blijft, merken ze misschien (eindelijk!) dat het het verkeerde nummer is.

Ik zou me er niet druk om maken, het komt mij totaal niet voor als iets wat kwaad kan. Ik zou de volgende keer gewoon even blijven hangen.