Ik heb een bijzonder hoge telefoon rekening gekregen van het nummer 0900-1591. Zonder dat ik dit nummer ooit heb gebeld.

Ik heb sinds kort mijn telefoon rekening thuis gekregen. Naast de gewone belletjes naar vrienden sprong 1 nummer er uit namelijk het nummer: 0900-1591.

Hier schijn ik een stuk of 20 keer naar gebeld te hebben met het totale bedrag van €150! Het schijnt een bedrijf van smscity.nl te zijn, maar ik heb nog nooit mijn nummer hier op prijs gegeven. Er is verder niemand in huis die dit nummer belt, aangezien ik alleen woon.

Heeft iemand enig idee hoe dit alles kan gebeuren?

Bvd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
2.2K

Antwoorden (6)

Dit is idd van smscity.nl. Het beste kun je contact met ze opnemen. Op deze site kun je de contactgegevens vinden http://www.quiro.nl/nl_NL/vraag/Van_wie_is_0900_-_1591?.html . Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Troep die sms diensten...

Ze zijn VERPLICHT om die rekening ongedaan te maken.
Zo niet, moet je onderstaand nummer bellen... en zeggen dat je niet voor die rommel hebt gevraagd....
Hoop je geholpen te hebben ')

De adresgegevens van SMScity zijn:
SMScity Zakelijk:
Telefoon: +31(0)88-0064100

Adresgegevens:
SMScity Business
Kerkenbos 1301,
6546BG, Nijmegen

Toegevoegd na 12 uur:
Incasso terugboeken, en leg het probleem voor aan het juridisch loket, dit is gratis advies (ja het kost 10 cent per minuut) en die weten ongetwijfeld waar je wel moet zijn om deze onzin ongedaan te maken. Rechtsbijstand (indien je die hebt) hanteerd meestal een eigen risico namelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze gepoogd te bellen maar het nummer is niet in gebruik, ik word gelijk doorverwezen naar 1888 nummerinformatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een nummer bellen! :)
0900-1519 is een nummer wat je belt om 'goedkoop' verbinding te krijgen met het buitenland.

Gaat het om je vaste telefoon? Weet je zeker dat niemand jouw telefoon misbruikt? Ik heb iets soortgelijks ooit gehad met de dame die mijn huis toen poetste. Ze had problemen in de familie en belde met mijn telefoon naar haar thuisland. Heel vervelende situatie, ze moest bellen maar had zelf geen geld...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stuur een boze brief naar bovenstaand adres. Probeer anders via google het e-mailadres te achterhalen. Ik heb dit namelijk een paar jaar geleden ook gehad van een dergelijk bedrijf. Maak de brief zo zakelijk mogelijk en stel duidelijk dat je bewijs wilt zien dat je je hebt aangemeld voor hun services en dat je gebeld hebt. Dat wil je exact op papier zien: datum, tijd, wat er gezegd is.

Maak duidelijk dat je aangifte gaat doen, als er geen schikking wordt getroffen: terugbetalen van hetgeen je betaald hebt en 150 euro extra, vanwege geleden schade. Daarnaast voor ieder smsje dat je nog ontvangt of iets anders van dit bedrijf: 15 euro per contact. Geef je naam en rekeningnummer en indien zij akkoord gaan, kunnen ze het bedrag binnen 14 dagen overmaken.

Dan krijg je een mailtje terug dat dat niet gaat et cetera, dat het hen spijt et cetera en dat ze in ieder geval de kosten (150 euro) terugbetalen.

Blaas zo hoog mogelijk van de toren, dan houdt het het snelste op en krijg je je geld terug.

Toegevoegd na 59 seconden:
Waarom je dit overkomt: ze hebben je nummer gewoon ergens gevonden of uitgeprobeerd en met een beetje geluk betaal je het en horen ze nooit meer iets van je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er schijnen meer mensen gedupeerd te zijn door smscity, dit kon ik lezen op de site van tros radar.

Door dit nummer 0900 te bellen en dan een 06nummer in te voeren verkrijgt men credits. Deze credits kunnen voor veel zaken gebruikt worden, maar ook weer verkocht worden.
Om misbruik te voorkomen heeft SMScity bv de voorwaarden om credits te "kopen" dat ten eerste een bestaand telefoonnummer moet zijn en men een account heeft bij SMScity. Het account bevat de personalia emailadres en bankrekeningnummer. Bij vermoeden van misbruik wordt het account geblokkeerd en de personalia vrijgegeven aan politie en benadeelde.

Om gegevens op te vragen heeft men een kopie van de telefoonrekening nodig en een kopie van het ID-bewijs van de eigenaar. Een en ander kan men opsturen naar fraude@smscity.com

Met de verkregen gegevens kan je aangifte doen van misbruik van je telefoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is echter nog een mogenlijkheid die de anderen nog niet genoemd hebben en dat is dat kpn als enige te weinig securitybits op hun masten hebben: ze zijn kraakbaar. Kpn doet dit omreden dat je dan 4x zoveel gesprekken op een mast kwijt kan bij dezelfde bitstream en dat levert ook 4x zoveel geld op! Omdat kpn een hardwareprovider is zijn er ook contractproviders waarop je hetzelfde kan meemaken zoals Hi, cellcom ed.
Ik stuitte hierop in de rechtszaal omdat daar ook massa-zittingen tegen 50 wanbetalers tegelijkertijd worden gevoerd en werd het argument van ook een dergelijk slachtoffer meteen van de groene tafel geveegd want fraude door kpn kon hij niet hard maken.
Het artikel daarover verscheen in 1 der computertijdschriften maar welke weet ik niet meer.
De 2e mogenlijkheid is een virus in je telefoon natuurlijk, zelfs de allergoedkoopste telefoons kunnen hier al last van hebben.