http://www.telecomvergelijker.nl/gidsen/1482/nummerbehoud.html

Nieuwe regelgeving OPTA per 1 maart 2008: meer tijd voor nummerbehoud
Per 1 maart 2008 heeft de OPTA de regelgeving m.b.t. nummerbehoud aangepast. Voorheen moest nummerbehoud zijn aangevraagd, en moest deze aanvraag zijn verwerkt voordat het oude abonnement was beeindigd. Als het telefoonnummer al een keer eerder geporteerd was, bestond het risico dat de oude aanbieder dit nummer inmiddels al had teruggestuurd naar de allereerste aanbieder. Dankzij de nieuwe regels wordt het oude nummer nu tot een maand na afloop van het contract vastgehouden door de oude aanbieder. Mocht je je aanvraag voor nummerbehoud laat hebben ingediend, of mocht de aanvraag voor nummerbehoud niet behandeld zijn door de nieuwe provider voordat het oude abonnement is afgesloten is er dus geen man meer overboord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Helaas klopt er niets van die "nieuwe regelgeving" Mocht dat wel zo zijn,dan vrag ik mezelf nu hardop af,waarom iemand,waarvan het abbo afloopt,al 2 maanden tevoren laten weten,wat zijn/haar nieuwe keuze wordt. (en daar eventueel naar kan laten handelen i.v.m. mogelijk nummerbehoud. Antwoord op Uw vraag : 2 maanden !

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt heel sterk af van je provider. Nadat je abonnement is opgezegd wordt je nummer vrijgegeven en de snelheid waarmee dat wordt gedaan verschilt per provider. Het is eigenlijk altijd aan te bevelen om vantevoren aan te geven dat je je nummer geporteerd wilt hebben, dus voordat het contract eindigt. Doe je dat niet dan heb je weinig zekerheid nog dat het nummer geporteerd kan worden. Dat is triest, maar het is de praktijk.