Heb 2 oude mob. Sagem 840 / 820 aangeschaft met Dutchtone abo. Zelf simlock vrij gemaakt. Nu prepaid kaart erin. Melding SIM vergr. HOE KAN DIT!?

Wil deze mobieltjes weer gaan gebruiken omdat mijn mobiel defect is.
Ik heb beide oude telefoons jaren geleden zelf simlock vrij gemaakt met behulp van de helpdesk van Dutchtone waarna ik ze beiden met een andere prepaid kaart (Vodafone) heb gebruikt.
Nu een Simyo prepaid kaart gekocht en deze in beide toestellen geprobeerd.
Ik krijg echter na invoering van de pincode de melding: SIM vergrendeld.
Toestellen zijn gegarandeerd simlock vrij!
Kan iemand mij duidelijk maken wat hier aan de hand is?
Alvast bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K

Het beste antwoord

Leuke telefoon die mc820! Het was mijn eerste. Ik denk dat het in deze ook niet zo zeer aan je beveiliging van de sim kaart ligt, maar aan de huidige stand van de techniek.

Voor zover ik weet zijn die Sagem telefoons uit die tijd allemaal nog 'dual-band', en ik denk dat hier met Simyo wel eens het probleem kan liggen. Omdat Simyo-kaartjes misschien een andere (nieuwere) versleutelingstechniek gebruiken dan wat jouw Sagems kunnen ontcijferen, zul je ondanks je simlock vrijheid geconfronteerd worden met een niet werkend toestel.

Je zou nog eens een sim-kaart van iemand anders kunnen proberen, om uit te sluiten dat het probleem bijvoorbeeld bij Simyo en dus je type simkaart kan liggen.

Verder zou je contact met de helpdesk van Simyo op kunnen nemen om het probleem aan voor te leggen. Ik kon namelijk niets vinden betreffende de achterliggende techniek, behalve dat ze gastgebruik maken van het KPN netwerk.

Het zou dus met een regulier (prepaid) sim kaartje van KPN wel moeten werken.

Het factsheet van je mc820 staat op de eerste link, en het telefoonnummer van Simyo is: 0900-5113056 (20 cent per minuut) en is bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.30 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

simkaart mischien verlopen?
simkaart te vaak geprobeerd met verkeerde code?

Probeer eens een andere simkaart