Wat is verschil tussen beveiligingsupdate en Google play systeem update?

Ik kan op mijn android toestel 2 updates uitvoeren bij beveiligings instellingen, maar wat is nou het verschil tussen beide?

2 jaar geleden
2K
TurfGraver
2 jaar geleden
Een system update kan alleen met functionaliteit te maken hebben.
Die ander lijkt me duidelijk.

Antwoorden (1)

Beveiligingsupdates van Android bevatten over het algemeen fixes op kernelniveau met upstream-patches die rechtstreeks afkomstig zijn van Linux-ontwikkeling. Dit kan niet worden gedaan door een Google Play-systeemupdate. Ze worden minder vaak uitgebracht dan Google updates.
In de december-update voor Android werden bijvoorbeeld 19 lekken in de onderdelen Framework, Media Framework, System en Kernel Components gedicht.

Google Play System Update is bedoeld om problemen op te lossen die zijn gevonden op zijn eigen componenten . De Permission Controller kan bijvoorbeeld het beleid bijwerken voor het verlenen en beheren van machtigingen op Android-apparaten.
Deze update gaat ook over oplossingen voor fouten met de locatiediensten, noodwaarschuwingen, betaalsystemen, het synchroniseren van contacten en andere gegevens
Het is relevant op te merken dat de systeemupdate van Google Play niet alleen gaat over het oplossen van beveiligingslekken in de componenten, maar ook over het verbeteren ervan.
SimonV
2 jaar geleden
popeye
2 jaar geleden
@SimonV oke bedankt